اخبار

آغاز همکاری ZTE با شرکت یاس در ایران

zte_bladeV6

صبح امروز و در سمینار خبری که در هتل اسپیناس تهران و با حضور خبرنگاران، مدیران شرکت ZTE و یاس برگزار شد، محصول جدید V6 برای عرضه در ایران معرفی شد. همچنین شرکت یاس به عنوان شریک تجاری جدید این شرکت در ایران انتخاب شد.
در ابتدای این مراسم، شاهین محمدی، مدیر ارشد فروش ZTE‌ در ایران گفت: شرکت ZTE در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت هوا فضای کشور چین تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴، ۲۰ میلیارد دلار در دنیا فروش داشت. این فروش شامل ۳ دسته محصولات می‌شود که ۵۴ درصد مربوط به تجهیزات شبکه، ۲۹ درصد ترمینال‌ها و ۱۷ درصد هم مخابرات و موبایل است.

ZTE-Seminar-4

شرکت ZTE حدود ۷۰ هزار نفر پرسنل دارد که ۲۰ هزار نفر آن در چین هستند. در سال ۲۰۰۹ از لحاظ تجهیزات پایه‌ای مخابرات، ZTE جزء سه برند نخست بوده که چیزی در حدود ۲۰ درصد تجهیزات مخابراتی را تولید کرده است و در حال حاضر در بخش موبایل، جزء ۵ برند مطرح چینی و ۱۰ برند مطرح جهان است.
این کمپانی در سال ۲۰۰۹ سعی کرد تا در خاورمیانه و ایران از طریق شرکت پارس کامتل یک حضور گذرا داشته باشد. سپس پس از آنکه چند برند چینی موفقیت خوبی در ایران داشتند، شرکت ZTE با سامتل همکاری کرد و حالا با شرکت یاس این همکاری را جهت ادامه حضور در بازار شروع کرده است. همکاری ما با یاس به‌خاطر یک سری سیاست‌های جدیدی بود که قصد داشتیم در کشور پایه‌گذاری کنیم. اکثر مدیران شرکت قصدشان بر این است که حضور گسترده‌ای در ایران داشته باشند. آقای تیان ایران را یکی از ۳ بازار پرفروش منطقه ایران و خاورمیانه در نظر گرفتند که به طور حتم در آینده بیشتر از این برند خواهیم شنید.

ZTE-Seminar-5

پس از محمدی، ژولیانگ، مدیر کشور ZTE گفت: خوشحالم از اینکه می‌بینم با دوستان زیادی در اینجا جمع شدیم. در سال ۲۰۱۶ محصول کلیدی ما می‌تواند گوشی V6 باشد که ضخامتی تنها ۶.۸ میلی‌متری دارد و سعی می‌کنیم با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی جلو، آن را به فروش زیادی در ایران برسانیم. طراحی این محصول در آمریکا و در طی حدود ۶ ماه انجام شده و در آن کشور فروش بسیار خوبی داشته است. برای اینکه به تمام هدف‌های فروش خودمان برسیم، تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که نهایت بهره‌وری را داشته و فعالیت‌های روابط عمومی را بسیار افزایش دهیم. همچنین خیلی خوشحالم از اینکه شریک تجاری جدیدمان، شرکت یاس را به شما معرفی کنم. امیدوارم با زحمات آقای سفار و شرکت یاس که دارای سابقه بسیار خوبی است، به اهداف خودمان دست پیدا کنیم. پیش بینی ما این است که بازار ایران، به‌خصوص پس از رفع تحریم‌ها، می‌تواند ارتقای بسیار خوبی داشته باشد. همان طور که می‌دانید رییس جمهور چین ۳ روز پیش بازدیدی از ایران داشت و این نشان از اهمیت بازار ایران برای ما دارد. با توجه به شرایطی که به‌وجود آمده است، تصور ما بر این است که شرایط خوبی در بازار ایران داشته باشیم و مارکت اینجا همچنان رو به رشد باشد. در آخر باید بگویم که آرزوی من این است که موبایل ZTE را در تمام ایران ببینم و این کمپانی بتواند اکثر محصولات با کیفیت و بهینه شده خودش را به بازار ایران عرضه کند.

ZTE-Seminar-1

پس از وی نوبت به محمد ریش‌پور، مدیر فروش و قائم مقام شرکت یاس رسید تا درباره همکاری‌شان با ZTE سخنانی را بیان کند، وی با اشاره به سابقه شرکت متبوعش گفت: یاس در ۱۲ سالی که در بازار ایران در زمینه واردات موبایل و ارایه خدمات پس از فروش فعال بوده است، همواره رضایت مشتری را سرلوحه کار خودش قرار داده است. یاس همواره پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌ها، تمرکزش بر ورود کالا به صورت قانونی و خدمات پاسخگو بوده است. ادعا می‌کنم در ۱۲ سال گذشته، معدود شرکت‌هایی بوده‌اند که خدمات شایسته را عرضه کردند و خوشحالم که همیشه حقوق مصرف کننده ایرانی را رعایت کردیم و در این زمینه خدمات خوبی را انجام دادیم. به عنوان نمونه شرکت گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ و ۹۰۰۲ را جهت رضایتمندی مشتری دریافت کرده است.
در خصوص محصولات ZTE، در حدود ۳ سال پیش درخواستی از این شرکت مطرح شد و ما در حدود ۱۵۰ ساعت با آن‌ها جلسه داشتیم و متوجه شدیم این شرکت ظرفیت خوبی برای موفقیت دارد و زمینه کار به نظرمان مساعد و مثبت آمد. رفتار مدیران ZTE درباره بازار ایران معقول بود و برایشان بسیار اهمیت داشت که با رعایت حقوق مصرف کننده، این برند در بازار جا باز کند. خوشبختانه مذاکرات به نتیجه رسید و از بین سبد گسترده‌ای که این کمپانی داشت، ما محصولاتی را انتخاب کردیم که جای فعالیت خوبی در بازار ایران داشتند و امیدواریم که فروش خوبی را با این برند در کشورمان تجربه کنیم.

ZTE-Seminar-2

درنهایت آقای صفار، مدیرعامل شرکت یاس در مورد رابطه‌ی جدید شکل رفته میان ZTE و یاس سخن گفتند. به اعتقاد ایشان، یکی از مهم‌ترین اصولی که شرکت یاس به آن پایبند بوده، احترام شرکت‌های مختلف به مصرف‌کنندگان ایرانی است. اگر شرکت یاس احساس کند که شرکتی چنین اصلی را رعایت می‌کند، قدر مسلم جای اضافه کردن برندهای دیگر را خواهد داشت. بر طبق گفته‌های آقای صفار، شرکت یاس تنها شرکت موبایلی ایران است که موفق به اخذ گواهینامه‌های ISO 9001، ISO 10002 و ISO 10004 شده است.

به گفته‌ی وی، گوشی Blade V6 در سه‌چهار روز آینده به بازار عرضه خواهد شد. اما به دلیل آنکه هنوز این گوشی به طور کامل از گمرک ترخیص نشده، نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. اما به گفته‌ی ایشان، گوشی V6 کمتر از یک‌سوم آیفون‌های جدید قیمت خواهد داشت. گوشی V6 قرار است با گارانتی ۱۸ ماهه‌ی خدمات پس از فروش و همچنین گارانتی یک ماهه‌ی تعویض یاس به بازار عرضه شوند. نخستین گوشی ZTE با گارانتی شرکت یاس، V6 خواهد بود. اما این دو شرکت قصد دارند به‌زودی گوشی‌های دیگر ZTE را هم وارد بازار ایران کند. مدیران ZTE امیدوارند با توجه به رابطه‌ی خوبی که بین این شرکت و یکی از اپراتورهای کشور وجود دارد، بتوانند در ابتدای سال ۹۵، گوشی‌های خود را با باندل سیم‌کارت به بازار عرضه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا