اخبار

آغاز به کار رسمی نمایشگاه الکامپ رویای ناتمام فناوری در ایران

روز نخست الکامپ

سرانجام پس از اندکی انتظار، نمایشگاه الکامپ آغاز شد ولی آغاز این نمایشگاه با یک شوک بزرگ همراه بود. پیش‌ازاین اعلام شده بود که برخلاف سال‌های گذشته، افتتاح نمایشگاه به‌وسیله شخص وزیر انجام نخواهد شد ولی کمتر کسی انتظار داشت که افتتاحیه نمایشگاه به‌سادگی هرچه تمام انجام شود.

شاید باور نکنید ولی نمایشگاه امثال مراسم افتتاحیه‌ای به‌سادگی بریدن نمادین یک روبان را برای بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه در نظر گرفته بود که این امر برای بسیاری عجیب بود. بااین‌حال تمهیدات اندیشیده شده برای افزایش شور و حال و هیاهوی حضور شرکت‌کنندگان موجب شده بود تا این موضوع چندان به چشم نیاید.

در روز نخست آغاز به کار این نمایشگاه تعداد بسیار زیادی از شرکت‌کنندگان حضور یافته بودند که متاسفانه بیشتر آن‌ها شرکت‌کنندگانی بودند که برای تفریح راهی نمایشگاه شده و البته عرصه را برای حضار حرفه‌ای نیز تنگ کرده بودند. علت این امر نیز بسیار ساده و واضح بود، نخست این‌که از پیش اعلام شده بود که در این نمایشگاه می‌توان سیم‌کارت‌های مجانی از سوی اپراتورها دریافت کرد و مورد دوم و بسیار بدیهی نیز مصادف شدن روز آغاز به کار نمایشگاه با جمعه بود. این دو مورد بسیاری از خانواده‌ها و جوانان را برای کسب یک سرگرمی یک‌روزه به محل برگزاری نمایشگاه‌های تهران کشانده بود.

البته نباید از حق گذشت زیرا مسئولان نمایشگاه امسال توانسته بودند تا با افزایش چشمگیر محیط تخصیص داده شده به برگزاری نمایشگاه، این جمعیت عظیم را راحت‌تر از سال‌های پیش کنترل کنند. شایان‌ذکر است که فضای ۶۰ هزار مترمربع در اختیار این نمایشگاه قرار گرفته بود درحالی‌که در دوره‌های قبلی رکورد بیشترین فضا به ۱۸ هزار مترمربع می‌رسید.

با این وجود حضور شرکت‌های خارجی که حساب ویژه‌ای بر روی آن شده بود نیز چندان پررنگ نیست تا به نظر برسد که این نمایشگاه تا تبدیل شدن به یک نمایشگاه بین‌المللی واقعی، راهی فراوان در پیش دارد. همچنین به نظر می‌رسد که مسئولان برگزاری نمایشگاه از دو دوره پیشین حضور استارت‌آپ‌ها چیزی فرانگرفته‌اند زیرا هنگامی که وارد بخش استارت‌آپ‌های این نمایشگاه می‌شویم، به‌صورت ناخودآگاه حس و حال غریبی به شما دست خواهد داد زیرا غرفه‌های این بخش به‌زحمت از یک مترمربع بزرگ‌تر هستند و چنین امری موجب ایجاد هرج‌ومرج شدیدی در این بخش از نمایشگاه شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا