اخبار

آلکاتل ۵ و ویژگی های خلاقانه آن (بخش اول)

آلکاتل ۵ و ویژگی های خلاقانه آن

از نظر ما معمولا تلفن های همراه هوشمند پرچم دار امروزی دستگاه هایی با صفحه نمایش بدون لبه و البته با رزولوشن بسیار بالا و مشخصات سخت افزاری بسیار قوی هستند که ملسما قیمت آنها بسیار فراتر از ۵۰۰ دلار خواهد بود. با این حال به نظر می رسد که این بار آلکاتل با عرضه تلفن همراه هوشمند ۲۳۰ دلاری با رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰p قصد دارد تا تعریف ما از پرچم داران را تغییر بدهد.
با این حال در رابطه با این پرچم دار جدید آلکاتل که آلکاتل ۵ نیز نام گرفته است موارد بسیار جالبی وجود دارد. اولین ویژگی خاص این تلفن همراه هوشمند طراحی بدنه آن است که از پلاستیک ساخته شده اما کاملا فلزی به نظر می رسد. همچنین بدنه ظریف و قوس بسیار کمی که در قسمت پشتی این دستگاه وجود دارد باعث شده است تا بسیاری از متخصصان آن را به عنوان بهترین تلفن همراه هوشمند با بدنه پلاستیکی چند سال اخیر بدانند.
با این وجود صفحه نمایش به کار رفته در آلکاتل ۵ بدون لبه نیست بلکه قسمت بالایی آن لبه نسبتا عریضی دارد. نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز ۲:۱ است و همان طور که ذکر شد از رزولوشن بسیار بالایی برخوردار نیست اما رنگ های موجود در آن بر خلاف بسیاری از تلفن های همراه هوشمند ارزان قیمت، چندان بد به نظر نمی رسد.
از دیگر ویژگی های خلاقانه این تلفن همراه هوشمند می توان از برخورداری آن از حسگر اثر انگشتی نام برد که می تواند اثر ۵ انگشت مختلف دست را بخواند و هر کدام را به عنوان میانبری برای باز کردن نرم افزار ویژه ای به کار ببرد. برای مثال شما می توانید برای تلفن خود تعریف کنید که اثر انگشت سبابه نرم افزار فیس بوک را برایتان باز کند و یا انگشت دیگری شما را به صورت میان بر به برنامه تنظیم ساعت هشدار ببرد.
دومین ویژگی خلاقانه آلکاتل ۵ وجود دو دوربین در بدنه جلویی آن است که یکی از این دوربین ها از زاویه باز برخوردار است و نرم افزار این دوربین به نحوی طراحی شده است که در صورت تشخیص سه چهره یا بیشتر در دوربین جلویی به لنز با زاویه باز تغییر کند و عملیبات عکس برداری با استفاده از آن لنز انجام شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا