اخبار

آمار توزیع نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید در ماه اکتوبر

در آخرین آمار منتشر شده توسط گوگل مربوط به توزیع نسخه های مختلف اندروید، اندروید اوریو ۸ با ظاهر شدن در لیست و کسب ۰٫۲ درصد از توزیع ، توانست به جمع نسخه های قابل استفاده حال حاضر گوشی های هوشمند بپیوندد.. در صورتی‌که ۲ میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در سراسر جهان وجود داشته باشد، ۰.۲ درصد سهم اندروید اوریو بدین معنی است که نزدیک به ۴۰ میلیون دستگاه گوشی از این نسخه استفاده می‌کنند؛ این محصولات شامل گوشی‌های پیکسل، نکسوس و پرچم‌دار جدید سونی یعنی اکسپریا XZ1 است.
در میان آمار و ارقام رسمی ارائه‌شده توسط گوگل، اندروید مارشمالو همچنان روی بیشترین تعداد از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید نصب شده است و سهم ۳۲ درصدی دارد. لالی‌پاپ که شامل نسخه‌های ۵.۰ و ۵.۱ می‌شود، در رده‌ی دوم پراستفاده‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل قرار دارد و سهم ۲۷.۷ درصدی به خود اختصاص داده است.
به نظر می رسد که در این بین اندروید نوقا ۷ افزایش چشمگیری در توزیع نداشته و تا کنون به ۱۷٫۲ درصد رسیده است. اندروید جینجربرد و بستنی حصیری همچنان موفق شده‌اند جایگاه خود را در انتهای جدول حفظ کنند؛ سهم آن‌ها بدون تغییر نسبت به گذشته، روی ۰.۶ درصد باقی مانده است.
از طرفی باید توجه داشت که  اوریو هنوز به بسیاری از گوشی ها نرسیده است. در واقع انتظار می‌رود با نزدیک شدن به پایان سال و انتشار اولین به‌روزرسانی‌ برای محصولات مجهز به نوقا، سهم اوریو در بازار افزایش پیدا کند که این موضوع نیز می‌تواند روی جایگاه اندروید نوقا تأثیر منفی داشته باشد.
شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال به‌روزرسانی اوریو را برای گوشی‌های نوکیا ۳، نوکیا ۵، نوکیا ۶ و نوکیا ۸ منتشر خواهد کرد؛ البته نوکیا ۸ احتمالاً زودتر از سایر مدل‌ها و اواخر اکتبر به اوریو به‌روزرسانی می‌شود. شرکت سامسونگ نیز در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی اندروید اوریو ۸.۰ برای پرچم‌داران ۲۰۱۷ خود از جمله گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است و انتظار می‌رود هر دو مدل تا پیش از شروع سال جدید میلادی، این نسخه را دریافت کنند.
باید انتظار داشت که اکسپریا XZ Premium و اچ تی سی U11 دو محصولی باشند که به زودی اوریو را دریافت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا