اخبار

آمار درخشان اپل و iOS نسخه ۱۱

آمار درخشان اپل و iOS نسخه ۱۱

کمپانی گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی ماهانه خود را در رابطه با درصد سهم توزیع برخی از نسخه‌های اندروید ارائه کرده است اما اپل نیازی به انجام این کار ندیده است. بااین‌وجود این کمپانی به‌تازگی آمارهای مرتبط با توزیع سیستم‌عامل محبوب خود یعنی iOS را در سطح خرد آغاز کرده است.
کمپانی اپل به‌تازگی از آمارهای مرتبط با سهم توزیع سیستم‌عامل iOS نسخه ۱۱ و نیز نسخه‌های سابق این سیستم‌عامل را رونمایی کرده است. البته در این آمارها تا حدی شکستگی و ریزش دیده می‌شود اما در کل ثبات اپل در این زمینه از اندروید متعلق به کمپانی گوگل بسیار بیشتر است.
اپل بر اساس این آمار جدید تائید کرده است که ۶۵ درصد از آیفون‌ها و آی پدها در حال حاضر بر روی سیستم‌عامل iOS نسخه ۱۱ کار می‌کنند و تنها کمتر از ۳۰ درصد از این دستگاه‌های هوشمند اپل هنوز از نسخه قدیمی‌تر سیستم‌عامل یادشده استفاده می‌کنند. با این حال اگر بخواهیم به صورت دقیق تر و جزئی تر به این آمار نگاه کنیم می توانیم مشاهده کنیم که ۶۵ درصد از آیفون‌ها و آی پدها در حال حاضر از iOS نسخه ۱۱ استفاده می‌کنند و این در حالی این‌که ۲۸ درصد دیگر از سیستم‌عامل iOS نسخه ۱۰ بهره برده و تنها ۷ درصد دیگر این دستگاه‌های اپل از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل یادشده استفاده می‌کنند.
لازم به ذکر است که این آمار و ارقام توسط اپ استور در تاریخ ۱۸ ژانویه به‌دست‌آمده است پس بنابراین اطلاعات یادشده به‌اندازه ممکن جدید و دست‌اول هستند. بااین‌وجود خبر خوش در این رابطه این است که این اعداد و ارقام تنها زمانی رشد می‌کنند که کاربران اپل به دستگاه‌های جدیدتر مهاجرت کرده و یا مشتریان جدیدتری به استفاده‌کنندگان از سیستم‌عامل iOS بپیوندند.
البته در مقام مقایسه، اپل اظهار داشت است که دقیقاً یک سال قبل ۷۶ درصد از آیفون‌ها و آی پدها از سیستم‌عامل iOS نسخه ۱۰ استفاده می‌کردند که این نسخه به‌عنوان جدیدترین ورژن این پلتفرم در آن زمان شناخته می‌شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا