اخبار

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین؛ اپل در صدر جدول

با همه مشکلاتی که اپل در خود داشت، این شرکت توانست در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در چین رکورد فروش را بشکند و در صدر پرفروش های سه ماهه دوم سال باشد.
بعد از اپل، جایگاه دوم با ۱۳۲ میلیون گوشی فعال در اختیار هواوی است و کمپانی اوپو با ۱۲۴ میلیون گوشی فعال در مکان سوم قرار دارد. ویوو نیز با ۱۰۸ میلیون دستگاه در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است و مکان‌های پنجم و ششم به ترتیب با ۶۸ میلیون و ۴۸ میلیون گوشی فعال به شیائومی و سامسونگ اختصاص دارد.
البته چیزی که مشخص است علاقه چینی ها به شرکت های داخلی خودشان است. به عنوان مثال گوشی های اوپو در بین جوانان رده سنی ۱۷ تا ۲۵ بسیار پر فروش است. اینجا است که اپل به‌خوبی می‌درخشد و ۵۳.۴ درصد از مالکان چینی گوشی‌های آیفون اعلام کرده‌اند که دوباره یک گوشی آیفون جدید خواهند خرید. اما جالب اینجا است که تنها ۷.۲ درصد از دارندگان گوشی‌های سامسونگ مجددا تمایل به خرید از این برند دارند.
در بخش دیگری از این گزارش اشاره شده است که بعد از معرفی آیفون ۶ اپل و عرضه‌ی آن در کشور چین، گوشی‌های سری S و Note سامسونگ دیگر نتوانستند از فشار خارج شوند. فروش گوشی‌های سامسونگ هیچ‌گاه مثل گذشته نبوده است و تنها رشد چشمگیر فروش گوشی‌های این غول کره‌ای به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود.
با این حال اپل و سامسونگ بیشتر بده بستان دارند تا این که رقیب باشند. با اینکه سامسونگ در سراسر دنیا بیشتر از اپل و هر کمپانی دیگری توانسته است گوشی‌های هوشمند خود را به فروش برساند؛ اما این غول کره‌ای از فروش هر گوشی آیفون، کمتر از ۲۰ درصد سهم دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا