اخبار

آمار کلی درآمد شیائومی در سال ۲۰۱۵ به طور اتفاقی منتشر شد!

کمپانی شیائومی (Xiaomi) یکی از آن برندهایی است که جایگاه بسیار محکمی در بازار کشور چین دارد و وقتی شما جایگاهی مستحکم در بزرگ‌ترین بازار اسمارت فون در جهان داشته باشید، مطمئنا سود مالی خوبی نصیبتان خواهد شد؛ بنابراین دانستن درآمد شیائومی برای خیلی‌ها می‌تواند جالب باشد.
این کمپانی به سبب اینکه مشتریان ثابتی در کشور چین و حتی خیلی از کشورهای دیگر در جهان نظیر ایران خودمان دارد، همواره فروش خوبی را تجربه می‌کند و سال گذشته توانست تا مرز پنج کمپانی تولیدکننده‌ی موفق تلفن‌های همراه هوشمند در جهان بالا بیاید؛ اما نکته‌ی جالب این است که با وجود چنین فروش موفقی، درآمد شیائومی نتوانسته است مدیران این کمپانی را راضی کند و آن‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند.
سقف هدفی که برای درآمد شیائومی در سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته شده بوده، معادل ۱۰۰ میلیارد یوآن (حدود ۱۵.۲۳ میلیارد دلار) بوده است؛ اما آن‌ها نتوانسته‌اند به این رقم دست پیدا کنند و برای رسیدن به هدف خود، حدود ۳ میلیارد دلار کم آورده‌اند. حالا با توجه به اینکه درآمد شیائومی به‌صورت سالانه منتشر نمی‌شود و تنها میزان تعداد دیوایس‌های فروخته شده اعلام می‌شود، ما از کجا این آمار را می‌دانیم؟! پاسخ بسیار عجیب است: به‌صورت اتفاقی و آن‌هم از طریق انتشار اشتباهی خبر توسط یکی از مسئولان واحد روابط عمومی شیائومی یعنی آقای Ge Liang!

اعلام درآمد شیائومی یک اشتباه رسانه‌ای بوده است

کل درآمد شیائومی در سال ۲۰۱۵ به‌طور اتفاقی مشخص شد!
 
طبق اعلام واحد روابط عمومی این برند، کل درآمد شیائومی در سال ۲۰۱۵، به میزان ۷۸ میلیارد یوآن معادل ۱۱.۹ میلیارد دلار بوده است و همان‌طور که می‌بینید، آن‌ها تا رسیدن به هدفشان حدود ۳ میلیارد دلار کم دارند. بعد از اعلام این آمار، خبر آن به‌سرعت در تمام خبرگزاری‌های کشور چین و سپس در سطح جهان پخش شد.
اما به طرز عجیبی حدود چند ساعت بعد، خبرها از خروجی تمام خبرگزاری‌های چینی حذف شد تا مشخص شود که مدیران شیائومی از اعلام میزان درآمدشان در سال گذشته به‌هیچ‌وجه رضایت ندارند. یکی از سخن‌گویان این کمپانی در این باره اظهار نظری را انجام داده که خواندن آن جالب است:

ما هرگز میزان درآمدمان را [به این شکل] به اشتراک نمی‌گذاریم و هیچ اظهار نظری هم درباره‌ی این آمار که شما منتشر کرده‌اید، نمی‌توانیم انجام دهیم. آماری که ما منتشر کرده‌ایم این است که در سال ۲۰۱۵ با وجود کاهش کلی ظرفیت بازار تلفن‌های همراه هوشمند در جهان، توانسته‌ایم ۷۰ میلیون واحد اسمارت فون به فروش برسانیم.

بنابراین با وجود اینکه این آمار توسط یک منبع رسمی از داخل خود کمپانی شیائومی منتشر شده است، اما احتمال نادرست بودن آن وجود دارد؛ شاید هم این تنها یک بازی رسانه‌ای از سوی مدیران این برند چینی است تا بتوانند توجه اذهان عمومی را از سوی درآمد شیائومی در سال گذشته منحرف کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا