اخبار

آمازون سرویس استریم موسیقی پرایم را با حق اشتراک ماهیانه ۸ دلار معرفی کرد

آمازون سرویس استریم موسیقی خود را با نام پرایم معرفی کرد تا رقابت در این حوزه جذاب‌تر از پیش شود. کاربران می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۸ دلار از امکانات آمازون پرایم استفاده کنند که شامل گوش دادن به هر قطعه‌ی موسیقی روی انواع گجت‌هایی است که کاربر در اختیار دارد.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که مایکروسافت دو نوع عضویت در آمازون پرایم را با حق اشتراک متفاوت به کاربران پیشنهاد می‌دهد. مشترکان آمازون پرایم می‌توانند با پرداخت ماهیانه‌ی ۸ دلار از این سرویس روی هر گجتی استفاده کنند، حال آنکه دارندگان بلندگوی هوشمند اکو قادرند تا تنها با پرداخت ۴ دلار برای هر ماه، این سرویس را مورد استفاده قرار دهند. البته دارندگان اکو با پرداخت ۴ دلار این سرویس را تنها روی بلندگوی هوشمند خود استفاده می‌کنند.
ورود آمازون به عنوان یک کمپانی سرویس محور که کسب و کار بزرگی را نیز در دنیای فناوری هدایت می‌کند، به خودی خود خبر بزرگی است. از منظر دیگر، کنار گذاشتن حق اشتراک ۱۰ دلار به ازای هر ماه که تقریبا توسط کمپانی‌ها رعایت می‌شود، خبر بسیار جالب‌تری است. اپل به عنوان یکی از کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی سرویس استریم موسیقی در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای کاهش حق اشتراک به زیر ۱۰ دلار انجام داده‌اند، حال آنکه این تلاش‌ها نتیجه‌ای را به همراه نداشته است.
آمازون با طرحی خلاقانه، استودیوها را راضی به انتشار آثار خود در آمازون پرایم کرده است. این کمپانی رضایت کمپانی‌های تولیدکننده‌‌ی موسیقی را برای انتشار آثار در ازای دریافت ۴ دلار بصورت اختصاصی روی گجت‌های آمازون جلب کرده و این توافق را راهی برای افزایش درآمد خوانده است. مولفان آثار در ازای هر کاربری که ۸ دلار برای استفاده از سرویس پرداخت می‌کنند، همان سهمی را دریافت می‌کند که سرویس‌های ۱۰ دلاری در اختیار کمپانی‌ها قرار می‌دهند. در واقع آمازون یارانه‌ای را برای کاهش قیمت در نظر گرفته است.
براساس تحلیل‌های صورت گرفته، در صورتی که قیمت استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی کاهش پیدا کند، در نتیجه تعداد مشترکان افزایش یافته و مخاطبان صنعت موسیقی به مراتب افزایش بیشتری به خود می‌بیند.
آمازون پرایم بیش از ۳۰ میلیون قطعه‌ی موسیقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان از آن روی هر گجتی استفاده کرد. آمازون امکان دانلود را نیز در اختیار کاربران قرار داده تا از این طریق بتوان بدون نیاز به اینترنت، از این سیستم استفاده کرد.
آمازون معتقد است که بازار سرویس‌های استریم موسیقی ظرفیت بالایی دارد، بطوریکه اپل نیز با همین اندیشه موفق شد تا در حضور سرویس قدرتمندی نظیر اسپاتیفای، بیش از ۱۷ میلیون کاربر را به سمت سرویس خود جلب کند.
یکی از تفاوت‌های بارز سرویس آمازون را باید ترکیب این سرویس استریم با دستیار صوتی هوشمند آلکسای این کمپانی خواند. آلکسا در بلندگوی هوشمند اکو نیز وجود دارد.

منبع recode
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا