اخبار

آمریکا علیه هواوی

هواوی
بعدازاین که مذاکرات هواوی با اپراتورهایی نظیر ورایزن و AT&T با شکست مواجه شد، تلاش این کمپانی برای به دست آوردن بازار ایالات‌متحده روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. سه رئیس برتر سازمان‌های اطلاعاتی امریکا ازجمله رئیس اف بی آی، سی آی ای و ان اس ای به آمریکایی‌ها اظهار داشتند که خرید محصولات یا خدمات این کمپانی چینی را پیشنهاد نمی‌کنند. کریس ری به‌عنوان مدیر اف بی ای در این رابطه اظهار داشت که:« ما واقعاً در رابطه با ریسک‌های اجازه دادن یک کمپانی یا نهاد وابسته به دولت‌های خارجی برای رسیدن به موقعیت و قدرت در درون شبکه‌های ارتباطی‌مان نگرانیم»
سال گذشته، هواوی در طی مذاکراتی با کمپانی AT&T تصور می‌کرد که توانسته بازار امریکا نیز به دست بگیرد اما این مذاکره راه به‌جایی نبرد و AT&T آن را به دلیل فشار کنگره ایالات‌متحده لغو کرد. ریچارد یو به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی هواوی نیز ناراحتی خود را دراین‌باره اظهار کرد و اظهار داشت که ۹۰ درصد از دستگاه‌ها از طریق اپراتورهای ایالات‌متحده به فروش می‌رسند. بااین‌حال این کمپانی نسخه‌ای آنلاک شده از پرچم‌دار هواوی میت ۱۰ را از طریق سایت خرید آنلاین آمازون در امریکا به فروش می‌رساند.
از طرفی دولت آمریکا سعی کرده است تا هواوی را از بستن هر قرارداد دولتی با این کشور بازدارد و همچنین به اپراتورهای خصوص نیز در رابطه با تجهیزات تلکام اش هشدار داده است. حالا، تمامی رؤسای بزرگ اطلاعاتی امریکا پیشنهاد می‌کنند که شهروندان نیز از خرید این تلفن‌های همراه هوشمند خودداری کنند زیرا این دستگاه‌ها می‌تواند ابزاری برای دزدی یا تغییر اطلاعاتی امنیتی افراد و کشور باید.
البته هواوی نیز در برابر این ادعاها ساکت ننشسته است و اظهار داشته است که این کمپانی از سری فعالیت‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از ورود تجاری این کمپانی به این کشور آگاه است. هواوی توانسته است اعتماد دولت‌ها و شهروندان ۱۷۰ کشور در سراسر جهان را به دست بیاورد و هیچ خطر سایبری برای آن‌ها ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا