آموزش و ترفنداخبار

آموزش تایپ فارسی تنها با رسم شکل کلمات در اندروید

آیا دوست دارید تنها با رسم هر کلمه بدون نیاز به فشار دادن یک به یک حروف صفحه کلید، کلمات خود را به صورت فارسی در اندروید تایپ کنید؟ پس با این آموزش همراه شوید.
اپلیکیشن Google Handwriting Input همانطور که از نام آن مشخص است محصولی از شرکت گوگل است. با استفاده از این اپلیکیشن می توان با رسم هر کلمه با نوک انگشت روی صفحه گوشی آن کلمه را تایپ نمود. این اپلیکیشن به صورت کاملا هوشمندانه ای شکل رسم شده را تشخیص داده و کلمه مرتبط با آن را تایپ می نماید. یکی از مزایای این اپلیکیشن پشتیبانی کامل و دقیق از زبان فارسی است، به گونه ای که به راحتی می توان از آن برای نوشتن متون فارسی نیز استفاده کرد.
 

این قابلیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر چه این ویژگی می تواند برای هر کاربری مفید و جذاب باشد، ولی برای افرادی که از ناتوانی در دست و انگشتان خود رنج برده و قادر به لمس تک تک حروف صفحه کلید گوشی های اندرویدی نیستند، بسیار مناسب است. علاوه بر این افرادی که از کار با صفحه کلید کوچک و شلوغ گوشی های اندرویدی خسته شده اند، می توانند با استفاده از این قابلیت لذت نوشتن متون را افزایش دهند. از طرف دیگر، افرادی که از گوشی های سری نوت (Note) سامسونگ استفاده می کنند، با توجه به داشتن قلم لمسی دقیق می توانند بهترین بهره را از این اپلیکیشن برده و به سرعت متون خود را در هر جایی تایپ نمایند.
 

آموزش تایپ کلمات فارسی با دست خط شخصی خودتان

برای شروع، ابتدا اپلیکیشن Google Handwriting Input را دانلود کرده و آن را نصب و اجرا نمایید. پس از اجرا، یک پیغام برای موافقت با قوانین استفاده از این اپلیکیشن به نمایش در آمده و پس از تایید صفحه راه اندازی نمایان می شود.
برای فعال سازی این صفحه کلید (تایپ با دست خط) گزینه اول که با نام Enable Google Handwriting Input مشخص شده است را لمس کنید. در صفحه باز شده گزینه Google Handwriting Input را تیک بزنید و در صورت نمایش هر گونه هشدار آن را تایید کنید.
handwriting-persian1
اکنون با مراجعه به بخش Optional در پایین صفحه گزینه Configure languages را برای اضافه نمودن زبان فارسی لمس کنید. پس از باز شدن لیست زبان ها، در صورتی که گزینه Use system language فعال است، آن را غیر فعال نموده و سپس گزینه های English و Persian (فارسی) را یافته و هر دو را تیک بزنید و به صفحه راه انداز بازگردید. در صورتی که زبان منوی گوشی شما فارسی باشد، ممکن است اپلیکیشن به صورت خودکار این مرحله را انجام دهد.
handwriting-persian2
حال گزینه دوم تنظیمات اپلیکیشن برای دانلود فایل های مربوط به زبان فارسی فعال می شود. حجم این فایل ها حدود ۱۰ مگابایت است که شما باید آن را دریافت نمایید. برای انجام این کار کافیست گزینه دوم که با عبارت Download languages مشخص شده است را لمس کنید و منتظر بمانید تا فایل ها دریافت شوند.
توجه: در صورتی که با پیغام Downloading a language failed مواجه شدید، می بایست پس از اتصال به اینترنت، از نرم افزار های تغییر آی پی و تحریم شکن ها استفاده کنید.
handwriting-persian3
در مرحله بعد کافیست گزینه سوم با نام select Google Handwriting Input را لمس کرده و در کادر باز شده گزینه Google Handwriting Input (Persian/English) را انتخاب نمایید.
handwriting-persian4
اکنون نتیجه کار باید شبیه تصویر زیر بوده و شما می توانید با مراجعه به اپلیکیشن های ارتباطی یا متنی مختلف، متون خود را تنها با رسم کردن شکل کلمات تایپ نمایید.
handwriting-persian5
برای تغییر بین زبان فارسی و انگلیسی کافیست، آیکون شبیه به کره زمین را یک بار لمس کنید تا بین زبان ها جا به جا شوید. همچنین در صورتی که مایل بودید به صفحه کلید عادی دسترسی پیدا کنید، فقط شکل خاکستری مستطیل مانند موجود در پایین صفحه را چند ثانیه لمس کرده و نگه دارید تا سایر صفحه کلید ها برای انتخاب در دسترس قرار گیرند.
handwriting-persian6
 
اکنون می توانید از روش جدید تایپ کلمات خود لذت ببرید و دوستان خود را غافل گیر کنید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا