آموزش و ترفنداخبار

آموزش رفتن به حالت Safe Mode از طریق رجیستری در ویندوز ۸

Mode یا حالت امن به حالتی گفته می شود که سیستم برای عیب‌یابی اجرا و بوت می‌شود و اطلاعات حیاتی را بارگذاری می‌کند تا ایراد آشکار شود در ویندوزXP و ویندوز ۷ این حالت در زمان بوت (حالت عادی) تنها با زدن کلید F8 در دسترس بود، اما این بخش در ویندوز ۸ با رنگ و اسم دیگر ایجاد شد که در زمان بوت ویندوز ۸ کلید F8 دیگر کارایی نخواهد داشت. اگر می‌خواهید تا دوباره حالت Safe Mode را در ویندوز ۸ خود بیاورید در ادامه همراه ما باشید.
قابلیت Safe Mode در ویندوز ۸ Automatic Repair Mode نام گرفته است و در بخش Automatic Recovery Mode قرار ویندوز دارد اما ما امروز می‌خواهیم از طریق ریجستری و بخش Run این بخش را در ویندوز ۸ برای شما بازیابی کنیم.
 
در ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows+R را بفشارید تا منوی Run اجرا شود سپس کد Msconfig را وارد کنید، حالا منوی جدیدی برروی صفحه‌ی نمایش ظاهر می‌شود در این پنجره به تب Boot بروید. حالا حالت های گوناگون Safe Mode را در گوشه‌ی سمت چپ این تب مشاهده خواهید کرد.
 
اولین حالت Minimal نام دارد با این حالت هر وقت شما سیستم را روشن کنید مستقیم به Safe Mode هدایت می‌شوید و برای بازگشت به حالت عادی دوباره باید مسیر گفته شده را انجام داده و فعال بود تب Boot را خاموش کنید. در حالت‌های Network و Alternate Shell به ترتیب Safe Mode با اتصالات اینترنت بوت خواهد شد و Command Prompt همراه Safe Mode بوت خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا