اخبارلوازم خانگی

همه آنچه سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 با خود به همراه آورده است

همه آنچه سامسونگ در نمایشگاه CES 2017 با خود به همراه آورده است

کهکشانی‌ها به لاس وگاس بازگشتند

 

سامسونگ CES 2017

 
شاید نه همه چیز اما بخش هیجان‌انگیزی از آنچه سامسونگ در سال ۲۰۱۷ به جهان عرضه خواهد کرد، در کنفرانس خبری سامسونگ در CES 2017 معرفی شدند. نمایشگاه سالانه لاوس وگاس، جایی است که سامسونگ، محصولاتی جدید و نوآورانه‌ای چون تلویزیون‌های QLED جدید، ماشین لباس‌شویی فلکس‌واش + فلکس‌درای (FlexWashTM + FlexDryTM) و اولین لپ‌تاپ مخصوص بازیش را برای اولین بار عرضه کرد.
تیم باکستر، رئیس و مدیر بخش عملیات‌های سامسونگ الکترونیکس آمریکا، در مورد سال ۲۰۱۶ و چشم‌انداز آینده سامسونگ چنین می‌گوید: «با وجود برخی چالش‌های موجود ما قدم‌های محکمی در سال ۲۰۱۶ برداشتیم و توانستیم سهم خوبی در بازار تلویزیون‌، لوازم خانگی، گجت‌های پوشیدنی و گوشی‌های هوشمند به دست آوریم. ما با گوش دادن به درخواست‌ها و نیازهای مشتریان و استفاده از میراث خلاقیت و نوآوری خود، توانستیم خود را به چشم‌انداز آینده‌ای که در نظر داریم، نزدیک کنیم. ما قصد داریم کهکشانی ایجاد کنیم که مشتریان در مرکز آن باشند و از طریق محصولات و سرویس‌های متصل به هم بهترین تجربه و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه کنیم.»
 

نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ

پیشرفت در توسعه فناوری کوانتوم دات سبب شد تا سامسونگ تلویزیون‌ ۷۵ اینچی جدیدی با نام Q8C QLED معرفی کند. این تلویزیون‌ها مانند نسل‌های قبلی خود به کوانتوم دات مجهز هستند با این تفاوت که این ذرات نانومتری نیمه‌هادی اکنون در ساختار خود از ماده‌ای فلزی نیز بهره می‌برند. این فناوری بهبودیافته، ترکیب چشم‌نوازی از رنگ و نور را با خود به همراه می‌آورد که تاکنون در فناوری‌ نمایشگرها وجود نداشته است. به این ترتیب تلویزیون‌های صفحه بزرگ QLED تصویری دقیق و واضح از هر زاویه و در هر شرایطی نمایش می‌دهند.
تلویزیون‌های QLED سامسونگ، فناوری کوانتوم دات را وارد مرحله جدیدی کرده است. پایداری بیشتر و بهتر نور و همچین افزایش گستره طیف نور سبب می‌شود تا دقت رنگ‌ها بسیار بالاتر از حد معمول باشد. مشکی‌های بسیار عمیق و افزایش روشنایی HDR به هزار و پانصد تا ۲ هزار نیتس سبب می‌شود QLED را تبدیل به تلویزیون متفاوتی در بازار می‌کند که بالاترین حد کیفیت تصویر به خانه کاربران می‌برد. جالب اینجاست که برای بهره بردن از تصویر چشم نواز تلویزیون‌های QLED نیازی به نشستن در جای مشخص نیست و از هر زاویه‌ای می‌توان کنتراست بالا، تصویر باکیفیت و جزئیات دقیق را حس و مشاهده کرد.
 

 
تلویزیون‌های QLED فقط در کیفیت تصویر خلاصه نمی‌شود و همه چیز از طراحی گرفته تا سرویس‌های هوشمندش نوید محصولی متفاوت و کاربردی را می‌دهد. به لطف سیستم تک کابلی و نامرئی، دیگر خبری از سیم‌های گره خورده و درهم و برهم در خانه نیست. هم‌چنین افرادی که علاقه دارند تلویزیون‌های خود را روی دیوار نصب کنند، با استفاده از لوازم جانبی منحصربه‌فرد این تلویزیون، می‌توانند به راحتی QLED را روی دیوار نصب کنند. البته نوآوری‌های سامسونگ تنها برای افرادی که تلویزیون را روی دیوار نصب می‌کنند نیست، برای سایر افرادی که ترجیح می‌دهند تلویزیون خود را روی میز یا زمین قرار دهند نیز تدابیری اندیشیده شده است و کاربران می‌تواند از یکی از دو پایه‌ای که برای QLED درنظر گرفته شده استفاده کنند تا بیشترین زیبایی و هم‌خوانی را با سایر وسایل خانه و دکوراسیون‌شان داشته باشد. این پایه‌‌ها با نام‌های گراویتی (Gravity) و استودیو (Studio) در بازار موجود خواهند بود.
تلویزیون‌های سال ۲۰۱۶ در کنار فناوری‌های سخت‌افزاری خود، فناوری‌های نرم‌افزاری و البته هوشمند بسیاری نیز داشتند. کنترل هوشمند One Remote سامسونگ دغدغه استفاده از چند کنترل را رفع کرده بود و اسمارت‌هاب و اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس اسمارت‌ویو امکان استفاده هوشمندتر از تلویزیون را به کاربر می‌داد. تلویزیون‌های QLED تمام میراث تلویزیون‌های ۲۰۱۶ سامسونگ را با خود به همراه دارند و علاوه بر آن‌، سرویس‌های متفاوت دیگری نیز به صاحبان خود ارائه می‌دهند که مهمترین آن‌ها سرویس ورزشی (Sport Service) است. این سرویس به هواداران هر ورزشی این امکان را می‌دهد که هیچ‌گاه بازی‌ها و اطلاعات تیم‌های محبوب‌شان را ازدست ندهند و همیشه در جریان آخرین اخبار، اطلاعات، برنامه‌ها و مسابقه‌های ورزشی بر اساس علایق و سلایقشان قرار بگیرند.
تلویزیون‌های QLED سامسونگ به خاطر نحوه طراحی منحصر به فردشان و خلاقیتی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است جایزه «بهترین خلاقیت ۲۰۱۷» را از آن خود کرده‌اند، چرا که به زعم کارشناسان و داوران این تلویزیون‌ها سبک خاص خود را دارند و تنها یک تلویزیون نیستند و بیان‌گر سبک زندگی و زیبایی هستند.
سامسونگ همچنین در کنار این تلویزیون‌ها، خط تولید جدید محصولات صوتی و تصویری خانگی خود را به معرض نمایش گذاشت. گل سر سبد این محصولات ساندبار جدید این شرکت است که ساندپلاس (Sound+) نام دارد. این ساندبار در داخل خود ساب ووفر، بلندگوهای H7 بی‌سیم و آخرین مدل پخش کننده بلو-ری سامسونگ را دارد. طراحی مینیمال و حرفه‌ای در کنار امکانات فوق‌العاده و کاربردی از این ساندبار محصولی متمایز ساخته است. کیفیت بالای این ساندبار، تجربه‌ای متفاوت را برای کاربر رقم می‌زند که به لطف ویژگی‌های H7 می‌توان صداهایی با کیفیت الترا (UHQ) ۳۲ بیتی را با تمام جزئیات بشنوند، حتی این سیستم قادر است صداهای ۸ و ۲۴ بیتی را ارتقا دهد و به صدایی با کیفیت ۳۲ بیت تبدیل کند.
 

تحول در شست‌وشوی خانگی

سامسونگ نسل جدید و متفاوتی از لوازم خانگی را با خود به CES آورده است. این لوازم انتخاب‌های بسیار بهتر و بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند بهتر و راحت‌تر کارهای پخت و پز، شستشو و برقراری ارتباط را انجام دهند.
 

 
خانواده‌های امروزی مشغله‌های بسیاری دارند و شستشو لوازم و البسه می‌تواند وقت بسیاری را از آن‌ها بگیرد. از این رو سامسونگ با معرفی نسل جدید لباس‌شویی‌های فلکس‌واش + فلکس‌درای(FlexWashTM + FlexDryTM) سعی دارد تا نیازهای خانواده‌های پرمشغله امروزی را برطرف کند. فلکس‌واش به ماشین لباس‌شویی در از جلویی مجهز است که با کمک آن می‌توان شستشو‌های روزمره را انجام داد. علاوه بر این ماشین، قسمتی مجزا در بالای فلکس‌واش تعبیه شده تا خانواده‌ها بتوان حجم لباس‌های کم خود را در آن بشویند بدون اینکه نیاز باشد منتظر بمانند تا حجم لباس‌های کثیف زیاد شود. هر دو ماشین می‌توانند به صورت جداگانه فعالیت کنند و لباس‌ها را بشویند.
از طرفی فلکس‌درای می‌توانند حجم بسیار زیادی از لباس‌ها را خشک کند، در حالی که همزمان تعدادی از لباس‌ها را به صورت جداگانه در محفظه خشک‌کن بالایی، خشک می‌کند. این محفظه برای لباس‌های ورزشی یا ابریشمی بسیار مناسب است، چرا که محفظه‌ای برای کنترل دما و گرما دارد که بسته به نوع و جنس پارچه‌ای که در خشک‌کن قرار دارد، دما و گرما را تنظیم می‌کند.

تنوع در سبک زندگی

در کنار این محصول منحصر‌به‌فرد همچنین سامسونگ در راستای تعهد خود به کاربران که راحت‌تر کردن زندگی از طریق محصولاتش است، نسل جدیدی از مایکروفرهای دیواری و ظرف‌شویی‌ها را معرفی کرد تا قدمی در جهت زندگی بهتر کاربران در این دنیای پرمشغله برداشته باشد.
همچنین در طول کنفرانس، سامسونگ از نسل جدید یخچال‌های سری فمیلی‌هاب (Family Hub) خود پرده برداشت. فمیلی هاب ۲ بین ۴ تا ۱۰ مدل خواهد داشت تا مشتریان بتوانند به راحتی از بین مدل‌های مختلف، متناسب با علایق و نیازهای خود، یخچال موردنظرشان را انتخاب کنند. علاوه برمدل‌های مختلف، اکنون کار کردن با اپلیکیشن فمیلی‌هاب بسیار راحت‌تر است و کاربران به راحتی می‌توان غذاها و مواد داخل یخچال را مدیریت کنند. به‌لطف نمایشگر ۲۱٫۵ اینچی صفحه‌لمسی این یخچال می‌توان استفاده بسیار بهتری و بیشتری از یخچال خانه کرد و از آن به عنوان وسیله‌ای برای سرگرم شدن نیز بهره برد. همچنین در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌های فمیلی‌هاب ۲ از طریق دستورات صوتی نیز قابل کنترل هستند و به زودی اپلیکیشن‌های دیگری نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.
 

رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های شگفت‌انگیز

سامسونگ امسال در CES نسل جدید موبایل‌ها و کامپیوترهای شخصی را معرفی کرد. این محصولات به خوبی نمایان‌گر تعهد سامسونگ به طراحی زیبا، محصول باکیفیت و سلیقه کاربر است. سامسونگ امسال کروم‌بوک پلاس، کروم‌بوک، پرو، نوت‌بوک سری ۹ با نمایشگر ۱۵ اینچی و اولین لپ‌تاپ مخصوص بازی خود با نام ادیسه را با خود به CES آورده است.
کروم‌بوک پلاس و کروم‌بوک پرو، نوت‌بوک‌های سامسونگ هستند که برای گوگل‌پلی طراحی و تولید شده‌اند و قادرند میلیون‌ها اپلیکیشن روی فروشگاه گوگل پلی‌استور را اجرا کنند. کروم‌بوک‌های سامسونگ بدنه‌ای فلزی دارند که به راحتی از لپ‌تاپ به تبلت تبدیل می‌شوند. نمایشگر کواد اچ‌دی این لپ‌تاپ‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی هم از لپ‌تاپ و از حالت تبلت این دستگاه‌ها لذت ببرد. این کروم‌بوک‌ها اولین کروم‌بوک‌هایی هستند که با یک قلم دیجیتایزر عرضه می‌شود.
 

 
نوت‌بوک سری ۹ سامسونگ با نمایشگر ۱۵ اینچی، روانه بازار می‌شود و از نسل هفتم پردازنده کابی لیک (Kaby Lake) اینتل در داخلش استفاده شده است. همچنین این نوت‌بوک پردازنده گرافیکی مجزایی دارد تا کاربران بتوانند به راحتی کارهای گرافیکی و ویدئویی خود را انجام بدهند و در عین حال دستگاهی سبک داشته باشند که به راحتی قابل حمل باشد.
امسال شاهد اولین لپ‌تاپ مخصوص بازی سامسونگ هستیم. این لپ‌تاپ ادیسه نام دارد. این لپ‌تاپ بسیار قدرتمند است و در عین حال بسیار سبک. به طوری که حمل آن در کوله پشتی فشاری به کمر کاربر نمی‌آورد.
لپ‌تاپ ادیسه در دو اندازه ۱۵ و ۱۷ اینچ در دسترس خواهد بود. نسخه ۱۵ اینچی، پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل را همراهش خواهد داشت که می‌توان در کنارش تا ۳۲ گیگابایت رم DDR4 قرار داد. پردازنده گرافیکی این مدل NVIDIA GTX 1050 است و می‌توان روی آن تا سقف ۲۵۶ گیگابایت حافظه فلش قرار داد.
علاوه بر سخت‌افزار فوق‌العاده میان‌برهایی روی صفحه‌کلید این لپ‌تاپ تعبیه شده تا کاربران و گیمرها به راحتی بتوانند در هنگام بازی از حداکثر قدرت لپ‌تاپ ادیسه خود بهره ببرند و بهترین تجربه بصری و لذت را هنگام بازی کردن داشته باشند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا