اخبار

آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ ماه مارس ۲۰۱۷ عرضه می شود

ویندوز ۱۰ را شاید بتوان یکی از موفقیت‌های مهم مایکروسافت در یک سال گذشته قلمداد کرد. با اینکه ویندوز‌های منتشر شده پس نسخه‌ی XP و ۷ آنچنان به موفقیت و محبوبیت در میان کاربران نرسیدند اما ویندوز ۱۰ با تغییرات بنیادی در ظاهر و ساختار توانست محبوبیت سیستم عامل ویندوز را تا حدودی باز یابد.
مایکروسافت توجه ویژه‌ای به ساخت اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ و ارتقاء این سیستم عامل دارد و بر اساس نقشه‌ای که این کمپانی ترسیم کرده است هر سال شاهد ۲ آپدیت بزرگ برای Win10 خواهیم بود.
تمرکز برای بروزرسانی و بهبود نسخه‌ی Enterprise سبب شد تا امسال تنها شاهد یک آپدیت گسترده باشیم اگرچه بر اساس شایعات بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز در اوایل سال ۲۰۱۷ برنامه‌ ریزی شده است. به نظر می‌رسد احتمالاً این شایعه در ماه مارس محقق شود.
آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را که با نام Redstone 2 می‌شناسیم قرار است همانند نسخه‌ی رد استون ۱ (آپدیت سالیانه‌ی ویندوز که در ماه آگوست عرضه شد) تغییرات گسترده‌ای را برای نسخه‌ی دسکتاپی و بویژه‌ ویندوز موبایل به‌ همراه داشته باشد و در عین حال پیش بینی می‌شود  امکانات کانتینیوم ویندوز ۱۰ موبایل در آن بهبود و گسترش یابد.
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در ویندوز ۱۰ نسخه‌ی Insider Preview که اخیراً منتشر شده است در چند مورد شاهد اشاره به ویندوز ۱۰ با ورژن ۱۷۰۳ بودیم که ظاهراً اشاره به ماه سوم سال ۲۰۱۷ دارد.
در بروزرسانی‌های گذشته می‌دانیم که شماره‌ی ورژن ویندوز از یک عدد چهار رقمی تشکیل شده که دو عدد سمت چپ نمایش دهنده‌ی سال و دو عدد سمت راست نمایانگر ماه عرضه‌ی آپدیت است و بر همین اساس می‌توان احتمال داد که ۱۷۰۳ زمان انتشار آپدیت بعدی باشد. به عنوان مثال بروزرسانی که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ عرضه شد دارای شماره‌ی ۱۵۱۱ بود.
البته‌ این موضوع یک استثاء نیز دارد و آن هم آپدیت سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ بود که با شماره‌ی ۱۶۰۷ و در ماه آگوست منتشر شد در صورتی که قاعدتاً می‌بایست در ماه جولای این برزورسانی عرضه می‌شد.
با اینکه شماره نسخه دلیل قطعی بر ارائه‌ی آن در ماه مارس نیست اما با شایعات مطرح شده بعید نیست که چنین حدس و گمان‌هایی در نهایت به واقعیت منتهی شود در ضمن  علاوه بر غیر قطعی نبودن تاریخ عرضه، هنوز نام رسمی و عمومی این آپدیت را نیز نمی‌دانیم و ممکن است تا ماه فوریه برای اطلاع از آن منتظر بمانیم.

منبع mspoweruser
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا