اخبار

آپدیت جدید آکولوس، اجازه ی کار کردن برنامه های VR با HTC Vive را سلب می کند

هر دو هدست HTC Vive و Oculus Rift، تشابهات بسیاری با یکدیگر دارند. این تشابهات شامل دسترسی به بسیاری از برنامه ها و بازی ها می شود. هر چند، به نظر می رسد شکاف عمیقی در حال شکل گرفتن بین این دو است.
آکولوس به تازگی آپدیتی را منتشر کرده است که “بررسی درستی پلتفرم” را ارتقا بخشیده و پشتیبانی از برنامه ی Revive را متوقف می سازد. برنامه ی Revive یک ابزار غیر رسمی است که به برنامه های ریفت اجازه می دهد بر روی هدست وایو کار کنند. اگر شما از سازندگان Revive بپرسید، حتما پاسخ خواهند داد که آنها باور دارند آکولوس بررسی می کند که آیا سخت افزارش بدون توجه به برنامه ای که با آن کار می کنید، درست وصل شده است یا نه. قبلا فقط لازم بود شما برنامه ها را قانع کنید که به یک هدست ریفت وصل شده اند.

اگر شما یکی از نسخه های آکولوس ریفت را داشته باشید، امکان دارد زمانی که یک برنامه را اجرا می کنید، به این مانع برخورد کرده باشید. اما برای کاربران مقدور نیست که برای هر دو هدست پول بپردازند.
یکی از سخنگوهای آکولوس در مصاحبه با Ars Technica گفته است که این آپدیت فقط برنامه ی Revive را هدف قرار نداده، بلکه هدف از انتشار آپدیت منحصرا این بوده است که از عناوینی که توسعه دهندگان به سختی روی آن ها کار کرده اند، محافظت شود. به طور حتم این آپدیت برای دارندگان هدست وایو، که می خواستند آنچه را ندارند بدست آورند، خبر بدی محسوب می شود. با این کار شما باید فقط محتوای قانونی را برای هدست های خود تهیه کنید، البته این کار خود نوعی اجبار نمودن مردم به استفاده از هدست های آکولوس است.
منبع : Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا