اخبار

آپدیت جدید سامسونگ، ویژگی های نرم افزاری گلکسی نوت ۷ را به گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج اضافه می‌کند

بدون شک سامسونگ در عرضه گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) شکست خورد و نتیجه آن نیز چیزی نبود جز ضرری ۱۷ میلیارد دلاری. اما نباید فراموش کنیم این گوشی هوشند قابلیت‌هایی داشت که شاید در بسیاری از محصولات بازار پیدا نشود. حال سامسونگ چه برنامه‌ای برای آنها دارد؟ به تازگی صاحبان گوشی های گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) و گلکسی اس ۷ اج (Galaxy S7 Edge) از عرضه آپدیتی رسمی از سوی سامسونگ و اضافه شدن بسیاری از ویژگی های نرم افزاری گلکسی نوت ۷ به این گوشی های هوشمند خبر داده‌اند.
یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این آپدیت دیده می‌شود، اضافه شدن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-on-Display) و امکان ویرایش و انتخاب ساعت‌های مختلف در آن است. البته ویژگی Always-on-Display پیش از این هم در پرچمداران خانواده گلکسی اس وجود داشت.
به علاوه آپدیت جدید سامسونگ مشکلاتی را برای دارندگان این گوشی هوشمند به همراه داشته که احتمالا سازندگان با یک آپدیت جدید برطرف شود. به عنوان مثال ایمیل‌های جدید دریافت شده از طریق اپلیکیشن e-mail در این گوشی های هوشمند نمایش داده نمی‌شود. شاید نیاز به گفتن نباشد، اما همانطور که انتظارش را دارید خبری از اضافه شدن ویژگی‌های متکی به قلم هوشمند S-Pen در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نیست.
کاملا واضح است که سامسونگ چرا دست به انجام چنین کاری زده است. مدیران این شرکت سعی دارند تا با اضافه کردن ویژگی های نرم افزاری گلکسی نوت ۷ به پرچمداران فعلی خود، رضایت آن دسته از کاربرانی که حالا از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج استفاده می‌کنند را به دست آورد. انجام چنین کاری می‌تواند از خرید گوشی های هوشمند دیگر شرکت‌ها نیز جلوگیری کند. علاوه بر این عرضه چنین آپدیتی توسط سامسونگ، باعث حفظ میراث گلکسی نوت ۷ خواهد شد.
مدیران قصد دارند سال آینده نسخه جدید این گوشی را با ویژگی‌هایی منحصر به فرد روانه بازار کنند اما احتمالا این گوشی، نام “نوت” را یدک نکشد. دلیل این موضوع نیز روشن است؛ خاطرات آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ تا مدت زیادی در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند و انتخاب یک نام جدید، می‌تواند از بدبینی بسیاری از کاربران جلوگیری کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا