اخبار

آپدیت جدید WhatsApp را دریافت کنید؛ امکان فعال کردن پسورد دو مرحله‌ای میسر شد

اگر چه کاربران ایرانی اعتیاد و وابستگی شدیدی به پیامرسان تلگرام پیدا کرده‌اند، این وضعیت در دنیای بیرون کشور ما به نحو دیگری است. کاربران در سراسر دنیا وابستگی عجیبی به پیامرسان‌های در دست فیس بوک اعم از فیس بوک مسنجر (Facebook Messanger) و واتس اپ (whatsapp) پیدا کرده‌اند و از همین رو این شرکت برای برطرف کردن نیاز کاربران به طور مرتب به ارائه آپدیت برای این پیامرسان‌ها می‌پردازد. آمار استفاده میلیاردی می‌تواند میزان محبوبیت جهانی واتس اپ را به خوبی تصریح کند. در ادامه فعالیت‌های فیس بوک برای ارتقا قابلیت‌های این پیامرسان، امکان فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ جدیدترین امکانی است که به آن افزوده شده تا امنیت اطلاعات این تعداد زیاد از کاربران تامین شود.

فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ

روز گذشته قابلیت فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ به نسخه بتا این پیامرسان، هم برای ورژن اندروید و هم برای ورژن ویندوز فون اضافه شد. این ویژگی امنیتی جدید در نسخه ۲٫۱۶٫۳۴۱ و بالاتر برای اندروید و در نسخه ۲٫۱۶٫۲۸۰ برای ویندوز فون مهیا شده و کاربرانی که از این نسخه‌ها و یا جدیدتر استفاده می‌کنند، قادر به فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ خواهند بود.
اگر که از نسخه بتا برای هر یک از دو ورژن یاد شده (اندروید و یا ویندوز فون) استفاده می‌کنید، امکان فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ را در تنظیمات حساب کاربری (account setting) این پیامرسان پیدا خواهید کرد. همانطور که در عکس قرار داده شده در پایین سمت چپ مشاهده می‌کنید، در تنظیمات حساب کاربری امکان فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ اضافه شده که با انتخاب آن به صفحه نمایش داده در سمت راست منتقل خواهید شد.
 
پسورد دو مرحله ای واتساپ
 
در ادامه برای استفاده از قابلیت پسورد دو مرحله ای واتس اپ ، باید یک پسورد ۶ رقمی را وارد کنید. از این پس، هر زمانی که بخواهید حساب کاربری خود را مجددا فعال کنید، علاوه بر کدی که از طریق پیام کوتاه برایتان ارسال می‌شود، نیاز دارید تا این پسورد را نیز وارد کنید، پس آن را به خوبی به یاد بسپارید. بعد از تایید مجدد پسورد وارد شده، از شما یک آدرس ایمیل درخواست می‌شود که در زمان فراموشی رمز عبور تعیین شده به کار خواهد آمد.
با فعال کردن پسورد دو مرحله ای واتس اپ از این پس هیچ شخص دیگری بدون اطلاع از پسورد تعیین شده و یا بدتر از آن، بدون دسترسی به ایمیل وارد شده، قادر به فعال کردن یک حساب کاربری در این پیامرسان با استفاده از شماره تلفن شما نخواهد بود. هر چند پسورد دو مرحله ای در بسیاری از پیامرسان‌ها به عنوان یک سد امنیتی محکم برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی به کار می‌رود، این امکان وجود دارد تا آن را مجددا غیر فعال کنید. همچنین قادرید تا پسورد وارد شده و همچنین ایمیل را تغییر دهید.
در اندروید، واتس اپ بتا همچنین این قابلیت را پیدا کرده تا پیام‌های صوتی را در پس‌ زمینه پخش کند، پس از این به بعد برای گوش دادن به پیام‌های صوتی نیازی به باقی ماندن در گفتگویی که فایل در آن ارسال شده نخواهد بود، چون تا پیش از این با خروج از صفحه گفتگو، پخش پیام متوقف می‌شد.
در ورژن ویندور فون نیز علاوه بر پسورد دو مرحله ای واتس اپ قابلیت کوچک دیگری نیز دیده می‌شود؛ در تنظیمات یک بخش ذخیره سازی اطلاعات اضافه شده که میزان فضای اشغال شده توسط پیام‌ها و فایل‌های چند رسانه‌ای را نشان می‌دهد. برای دریافت ورژن اندروید و یا ورژن ویندوز فون از لینک‌های معین شده استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا