اخبار

آیا آیفون های آینده سرامیکی خواهند بود؟

با رونمایی از اپل واچ های Series 2، اپل مدل خاصی را معرفی کرد که از سرامیک ساخته شده است. در این مراسم همچنین اعلام شد که اپل تولید مدل ده هزار دلاری Gold Edition را متوقف کرده است. حالا برای عده ای این پرسش پیش آمده که آیا اپل واچ سرامیکی می تواند پیش درآمدی بر آیفون های سرامیکی باشد؟
 
اگر به گذشته نگاه کنیم می بینیم که ویژگی هایی مانند تاچ سه بعدی و نمایشگر اولد نیز ابتدا در اپل واچ خودنمایی کردند و پس از آن به آیفون راه یافتند (آیفون های دارای نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۷/۲۰۱۸ راهی بازار می شوند). با این حساب خیلی دور از ذهن نیست که ارایه اپل واچ سرامیکی در نهایت به آیفون سرامیکی بیانجامد. این ایده توسط یک محقق متافیزیک صاحب سبک به نام برایان رومله مطرح شده است.
 
رومله در مطلب منتشر شده خود به پتنت های متعدد به ثبت رسیده توسط اپل اشاره می کند و می افزاید که این پتنت ها همه از آیفون های سرامیکی در آینده خبر می دهند. آخرین پتنت که اواخر ماه آگوست به ثبت رسید، به بخشی که از سرامیک ساخته شده اشاره می کند و در کنار آن نیز طرح هایی دیده می شود که می تواند مربوط به آیفون و اپل واچ باشد.
 
در ادامه، این محقق به ذکر مزایای سرامیک می پردازد که می توان به مقاومت در برابر خط و خش و سبک بودن آن اشاره کرد. البته سرامیک نقاط ضعفی نیز دارد؛ مثلا اینکه در مقابل گرما رسانا نیست و بنابراین اپل باید راهی برای دور کردن حرارت از آیفون های سرامیکی خود بیابد. مشکل دیگر شکنندگی سرامیک است که می تواند آیفون ها را بسیار آسیب پذیر کند.
 
در هر حال به این زودی ها نباید انتظار آیفون های سرامیکی را داشته باشیم. بر اساس شایعات آیفون ۲۰۱۷ تمام شیشه ای خواهد بود.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا