اخبار

آیا اطلاعات کاربران اپل در معرض افشا قرار دارد؟

اپل

کمپانی اپل همیشه به ارائه امن‌ترین دستگاه‌های هوشمند معروف بوده است که شاید یکی از دلایل قیمت بسیار بالای محصولات اپل نیز همین امینت دستگاه‌های ارائه شده باشد. البته امنیت بالای این دستگاه نیز موجب ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای تلفن‌های اپل شده است. برای مثال در این زمینه می توان از فرم‌ویر Secure Enclave Processor که با نام مخفف SEP شناخته می‌شود یاد کرد. این فرم‌ویر وظیفه اجرای تراکنش‌های Touch ID را بر عهده دارد و البته کاملا مستقل از دستگاه میزبان خود عمل می‌کند. همین استقلال نیز موجب شده است تا کار هک این فرم‌ویر بسیار سخت باشد.

با این حال این ادعای اپل را نمی‌توان مطلقا درست به حساب آورد و همیشه هکرهایی وجود دارند که بتوانند ضد گفته‌های اپل را برای این کمپانی و کاربرانش به اثبات برسانند. در این مورد نیز به تازگی هکری موفق شده است تا کدهای موجود در فرم‌ویر یاد شده را رمزگشایی کند. این هکر مدعی شده است که کار هک فرم‌ویر Touch ID بسیار آسان است و کاربران نباید چندان به میزان امنیت این قابلیت اتکا کنند. بر اساس این هکر کار اپل امن کرد فرم‌ویر یاد شده به صورت دائمی است و از نظر او هیچ نقطه امنیتی ۱۰۰ درصدی‌ای در این فرم‌ویر وجود ندارد. از لحاظ او که کدهای یاد شده را بدون هیچ نیت خاصی افشا کرده بود این است که کشف یک روش هک می‌تواند به ایمن کردن دستگاه‌ها منجر شود.

با این حال یکی از سخنگویان اپل که نام خود را مخفی نگاه داشته است اعلام کرده است که تنها افشای این کدها به معنی از دست رفتن اطلاعات کاربران نیست بلکه لایه‌های مختلف امنیتی قوی بسیاری وجود دارند که این امر را ناممکن می‌سازند. او همچنین اعلام کرد که دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی افراد با استفاده از این روش بسیار بعید است اما یافتن چنین نقص‌های امنیتی می‌تواند به ایمن‌تر شدن کلی دستگاه بینجامد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا