اخبار

آیا برخورداری از شیار صفحه نمایش برای تلفن‌های اندرویدی ضرورت دارد

آیا برخورداری از شیار صفحه نمایش برای تلفن‌های اندرویدی ضرورت دارد

هفته گذشته، در رابطه با تلفن‌های همراه هوشمند و روند تکامل آن‌ها سوالاتی از کاربران پرسیده شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به این پژوهش به نظر آن‌ها در رابطه با بهره‌مندی این سری از دستگاه‌ها از شیار صفحه نمایش مشابه در تلفن همراه هوشمند آیفون X بود. جالب است بدانید که نزدیک به ۷۳ درصد از ۲۹۵۰ شرکت کننده در این پژوهش در رابطه با استفاده از شیار موجود در صفحه نمایش و بریدن تمامی لبه‌های اضافی در تلفن‌های همراه هوشمند ناخرسند هستند. در این میان ۲۰ درصد از آن‌ها در رابطه با این موضوع هیچ نظری ندارند و تنها ۷ درصد از کاربران دستگاه‌های اندرویدی از ایده بریده شدن لبه‌های موجود در بدنه جلویی صفحه نمایش دستگاه‌های اندرویدی و استفاده از شیار صفحه نمایش استقبال می‌کنند.
لازم به ذکر است که بسیاری از کمپانی‌ها نظیر ال‌جی، وان پلاس، اوپو و برخی دیگر از کمپانی‌های سازنده تلفن همراه هوشمند نه‌چندان نام‌آشنا اظهار داشته‌اند که اقداماتی را در زمینه از بین بردن لبه‌های دستگاه و استفاده از شیار صفحه نمایش برای قرار دادن لنز دوربین و سایر حسگرها در دست داشته‌اند. البته لازم به ذکر است که تمامی این اقدامات در راستای تقلید از آیفون X یا تلفن همراه هوشمند اسنشیال بوده است.
لازم به ذکر است که استفاده از شیار صفحه نمایش موجب می‌شود که تولید کننده بتواند به بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه دست یابد. تلفن همراه هوشمند جدید ایسوس زنفون ۵ در حساب‌های بنچ‌مارک از درصد صفحه نمایش به بدنه ۸۳٫۶۹ برخوردار خواهد بود که این رقم از درصد صفحه نمایش آیفون X که با رقم ۸۲٫۳۵ درصد عرضه شد اندکی بیشتر است. دلیل این امر نیز آن است که ایسوس این شیار را باریک‌تر کرده است. با این حال گلکسی اس ۹ که از همان لبه سنتی در بالای صفحه نمایش بهره می‌برد در حال حاضر توانسته است درصد صفحه نمایش به بدنه ۸۴٫۳۶ را به کاربران خود ارائه کند. با این حال در حال حاضر رکورد این نسبت به تلفن همراه هوشمند اسنشیال با ۸۴٫۸۵ تعلق دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا