اخبار

آیا مصرف باتری Pokeman Go زیاد است؟

به نظر می‌رسد که بازی Pockman که این روزها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است، مصرف باتری بالایی داشته است که البته تعجب برانگیز هم نیست؛ زیرا چندین عامل در اجرای این بازی دخیل هستند که مصرف باتری را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند.
هنگام اجرای این بازی GPS موبایل، پردازنده گرافیکی، ارتباط بی سیم برای دریافت اینترنت و دوربین، همگی باعث مصرف بالای باتری می‌شوند و صفحه نمایش گوشی نیز همیشه باید روشن باشد و برای بازی در فضای باز نیز مسلما باید نور صفحه نمایش را افزایش داد.
مصرف باتری این گوشی واقعا تا چه حد هست؟ آیا مصرف اینترنت این بازی نیز واقعاً زیاد است؟
در این مطلب آزمایشی انجام شده است که نتایج آن دربردارنده پاسخ هر دو سوال است، با ما همراه باشید.
 
نحوه انجام آزمایش
برای کسب اطمینان از مقایسه گوشی‌ها در مشابه‌ترین حالت ممکن شرایط، موارد کلی زیادی باید کنترل و بررسی شوند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • روشنایی صفحه (روشنایی بیشتر= مصرف باتری بیشتر)
  • میزان قدرت امواج در ارتباطات شبکه سلولی (قدرت کمتر= مصرف بیشتر باتری جهت تقویت قدرت امواج)
  • اجرای اپلیکیشن‌ها در پس زمینه (کسب اطمینان از اینکه فقط بازی Pokeman Go در حال اجرا است، نه اپلیکیشن دیگری)
  • پردازنده‌های مختلف گوشی‌های هوشمند (برخی از پردازنده‌ها عملکرد بهتری دارند)
  • ظرفیت‌های مختلف باتری

در ابتدا این آزمایش فقط بر روی یک گوشی (آیفون ۶ اس) انجام شد.
این آزمایش در شهر سان فرانسیسکو انجام شده است، ابتدا حالت خودکار تنظیم نور صفحه نمایش غیر فعال شد و نور صفحه روی ۸۰ درصد تنظیم شد، اجرای تمام اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی متوقف گردید و کاربری که از گوشی استفاده می‌کرد، در مسیری حرکت می‌کرد که به طور اتفاقی مسیر اطراف دفاتر گوگل در شهر سان فرانسیسکو بود و گاهی اوقات نیز میزان قدرت امواج اینترنتی را نیز کنترل می‌کرد.
سپس کاربر مورد نظر، همان مسیر را دو بار دیگر طی کرد، یک بار به جای بازی کردن از فیس‌بوک استفاده کرد و بار دیگر در حالی که گوشی در جیبش بود، به موسیقی‌های سرویس موسیقی spotify گوش می‌داد. اما چگونه می‌توان مصرف باتری بازی را با اپلیکیشن‌های دیگر مقایسه کرد؟ کاربر برای انجام این کار در حالی که بازی می‌کرد، به موسیقی نیز گوش می‌داد تا ببیند آیا تاثیری مشاهده می‌شود  یا خیر.
کاربر در هر بار مسیر مورد نظر را در مدت ۳۰ دقیقه طی می‌کرد و پس از هر بار طی کردن مسیر، باتری گوشی تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شد.
نتیجه:
Pokeman شارژ باتری آیفون را به میزان چشمگیری کاهش داد، اما حجم اینترنت زیادی مصرف نکرد و مصرف آن در نیم ساعت زیر ۱۰ مگابایت بود. که کمتر از میزانی است که پس از یک ساعت خواندن ایمیل‌های جیمیل مصرف می‌شود و این حجم در برابر حجم مصرفی برای تماشای نیم ساعت ویدیوی آنلاین، حجم بسیار ناچیزی است. یکی از سخنگویان شرکت وِرایزن (Verizon) که یک شرکت آمریکایی تأمین کننده درصد قابل توجهی از پهنا باند اینترنت جهانی است، به بیان این مطلب پرداخت که با وجود اینکه بازی Pokeman در لیست ۲۰ اپلیکیشن پرمصرف از لحاظ حجم اینترنتی قرار دارد، اما تنها یک درصد از پهنا باند این شرکت را به خود اختصاص داده است.
شرکت تی موبایل، پهنا باندی را که این اپلیکیشن به خود اختصاص داده است، کاملا ناچیز می‌داند.
درصد مصرف باتری اپلیکیشن‌های مختلف مورد استفاده در این آزمایش به شرح زیر است که نشان دهنده مصرف بالای باتری Pokeman است:

  • بازی Pokeman: پانرده درصد در مدت ۳۰ دقیقه
  • اپلیکیشن فیس‌بوک: پنج درصد در مدت ۳۰ دقیقه
  • سرویس موسیقی spotify (پخش آفلاین): صفر درصد در مدت ۳۰ دقیقه
  • مصرف ترکیبی Pokeman و spotify: هفده درصد در مدت ۳۰ دقیقه

با توجه با مصرف باتری Pokeman در این مدت می‌توان گفت این بازی در کمتر از ۷ ساعت شارژ باتری گوشی آیفون اس ۶ را تمام می‌کند. اما باتری تنها در صورتی این مدت زمان پاسخگو خواهد بود که تنها این اپلیکیشن بر روی این گوشی در حال اجرا باشد. حتی فردی که گوشی آیفون ۶ اس داشته است، گفته است هنگامی که اپلیکیشن‌های دیگر در حال اجرا بوده‌اند، این بازی را اجرا کرده است که ظرف مدت ۳۰ دقیقه، ۴۵ درصد باتری را مصرف کرده است. باتری گلکسی ۷ نیز حتی اگر کاربر اصلا pokeman بازی نکند، بیش از یک روز پاسخگو نیست.
در صورتی که معتاد این بازی هستید، حالا می‌دانید که این بازی مصرف باتری بالایی دارد. برای کاهش مصرف باتری این بازی می‌توانید حالت صرفه جویی در مصرف باتری (battery saver mode) بازی را فعال کنید. برای انجام این کار گزینه Pockball در پایین صفحه را انتخاب کنید و سپس گزینه Settings در بالای صفحه که به شکل چرخ دنده است را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Battery Saver را انتخاب کنید. راه حل دیگر استفاده از باتری اضافی یا پاور بانک است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا