اخبار

آیفون ۷ با ضخامت ۶.۱ میلی متری و بلندگوهای استریو عرضه می‌شود

یکی از نکات مشترک تمام شایعات و گمانه‌های مطرح شده در مورد نسل بعدی آیفون اپل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و باریک‌تر شدن هر چه بیشتر این گوشی هوشمند است. حال آخرین گزارش‌های منتشر شده ضخامت آیفون ۷ را ۶.۱ میلی‌متر اعلام کرده‌اند.
به نظر می‌رسد حدف جک هدفون در آیفون ۷ به مقدار بسیار زیادی در ضخامت این گوشی هوشمند تاثیرگذار بوده و از میان برداشتن آن باعث رسیدن ضخامت این گوشی به ۶.۱ میلی‌متر خواهد شد. بنابر گزارش منتشر شده در وبلاگ MacOtakara، آیفون ۷ در مقایسه با نسل پیشین بیش از یک میلی‌متر از نظر ضخامت باریک‌تر خواهد شد.
همچنین باید در کنار حذف جک هدفون، به بهره‌گیری از بلندگوهای استریو اشاره کرد که خروجی صدای بیشتری را در اختیار خریداران این گوشی هوشمند قرار خواهد داد.
از دیگر تغییرات احتمالی که در آیفون ۷ شاهد آن خواهیم بود، باریک شدن درگاه لایتنینگ است، هرچند کابل‌های پیشین لایتنینگ توسعه یافته توسط اپل نیز با گوشی جدید همخوان بوده و قابل استفاده خواهد بود. شماری از شنیده‌ها نیز گویای از بین رفتن بیرون زدگی دوربین در آیفون جدید هستند که این موضوع باعث القای این موضوع خواهد شد که این گوشی بسیار باریک‌تر شده است.
با توجه به اینکه اپل کمپانی لینکس را مال خود کرده، از این‌رو انتظار می‌رود نسخه‌ی بزرگ‌تر این گوشی هوشمند از دو لنز بهره ببرد که در واقع همان فناوری دوربین‌های دوگانه‌ی لینکس خواهد بود.
با توجه به اینکه اپل پس از عرضه‌ی آیپد پرو در حال تغییر شماری از محصولات خود است، Macrumors گزارش داده که تغییر نامگذاری محصولات شامل آیفون نیز شده و نسخه‌ی بزرگ‌تر این گوشی هوشمند با نام آیفون پرو روانه‌ی بازار خواهد شد. با توجه به اینکه این نسخه از آیفون رفته رفته با امکانات بیشتر و قدرت سخت‌افزاری بالاتری روانه‌ی بازار خواهد شد، از این‌رو تغییر نام و استفاده از پسوند پرو در این نسخه چندان تعجب برانگیز نیست.
کنیچیرو یوشیا از سونی نیز در مورد استفاده از دوربین با لنز دوگانه اظهار نظر کرده و به این موضوع اشاره کرده که آیفون با لنز دوگانه احتمالا در سال ۲۰۱۷ به دست علاقمندان خواهد رسید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع معتبر، بدنه‌ی آیفون ۷ از نظر ظاهری شبیه به آیفون ۶ و آیفون ۶ اس خواهد بود، با این تفاوت که دو فاکتور اصلی در این گوشی‌های هوشمند تغییر پیدا خواهد کرد. یکی از این تغییرات یکدست شدن پشت گوشی و استفاده از ماژول دوربین کوچک‌تر است که به زیبایی آیفون ۷ کمک خواهد کرد. تغییر دیگر حذف شیارهای مخصوص تعبیه شده برای آنتن این گوشی است که باعث یکدست شدن هر چه بیشتر پشت گوشی و بهره‌گیری از نمایی یکدست خواهد بود. البته شیارهای مخصوص آنتن در بالا و پایین همچنان باقی خواهند ماند.
مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته شده‌ی موسسه‌ی KGI نیز به این موضوع اشاره کرده که آیفون ۷ دارای ضخامتی ۶ میلی‌متری خواهد بود که از این‌رو این گوشی هوشمند را به باریک‌ترین آیفون تولید شده بدل خواهد کرد. در صورت بهره‌گیری از ضخامت ۶ میلی‌متری، آیفون دارای ضخامتی برابر آیپاد تاچ خواهد بود. آیفون اورجینال با عرضه در سال ۲۰۰۷، ضخامتی ۱۲.۳ میلی‌متری داشت که در مقایسه با گوشی‌های کنونی بسیار ضخیم به نظر می‌رسد.
البته باریک‌تر شدن آیفون به معنای تبدیل شدن این گوشی هوشمند به باریک‌ترین گوشی هوشمند موجود نیست، چراکه Vivo X5 Max با داشتن ضخامت ۴.۷۵ میلی‌متری باریک‌ترین گوشی هوشمندی است که تا کنون تولید شده است.
با توجه به باریک‌تر شدن این گوشی هوشمند، اپل در نظر دارد تا آیفون ۷ را مستحکم‌تر از پیش تولید کرده و روانه‌ی بازار کند، از این‌رو در آیفون ۷ شاهد استفاده از آلومینیوم ۷۰۰۰ خواهیم بود که این گوشی را ۶۰ درصد محکم‌تر از آیفون ۶ خواهد کرد.
منبع dailymail
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا