اخبار

آیفون ۸ بدون دکمه هوم خواهد بود

تحلیل‌‌گر موسسه‌ی KGI Security، اعلام کر که  جزئیات مربوط به برنامه‌های اپل برای حذف کلید فیزیکی هوم در آیفون ۸ مشخص شده است. وی معتقد است که به‌جای کلید هوم، حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر کار گذاشته خواهد شد.
قبل از از این نیز گمانه‌زنی‌هایی در خصوص بدون‌ حاشیه بودن آیفون جدید صورت گرفته بود که این مسئله می‌تواند وجود کلید فیزیکی هوم را ناممکن کند؛ بنابراین این موضوع پیش از این نیز مطرح شده بود، اما تحلیل‌گر یادشده جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر کرده است.اپل در آیفون ۷، حسگر تاچ‌ آی‌دی را زیر شیشه‌ی نمایشگر این گوشی به‌ کار گرفته بود؛ اما چنانچه آیفون جدید بدون حاشیه باشد، استفاده از فناوری یادشده ممکن نخواهد بود. در عوض باید حسگر اثر انگشت با استفاده از فناوری Optical ID، زیر پنل به‌ کار گرفته شود؛ از این‌رو حسگرهای اپتیکال باید با پنل‌های منعطف OLED سازگار باشند.
بر این اساس دیگر در آیفون ۸ دکمه هوم فیزیکی موجود را نخواهیم دید.
در نسل بعدی آیفون، شاهد حسگر دیگری برای ردگیری چهره‌ی کاربران، به‌عنوان روشی برای احراز هویت می توانیم باشم. گفته می‌شود قابلیت یادشده، جای فناوری حسگر اثر انگشت ID را خواهد گرفت؛ اما مینگ-چی کو بهره‌گیری آیفون ۸ از هر دو فناوری یادشده را دور از ذهن نمی‌داند.
آیفون 8

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا