اخبار

آیفون ۱۰ از ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است

اپل دیشب طی مراسم رونمایی از آیفون ۱۰ و آیفون ۸ قیمت نهایی هر کدام از محصولات خود را اعلام کرد. این شرکت قیمت محصولا پایه آیفون ۱۰ را نزدیک به ۱۰۰۰ دلار اعلام کرد. مساله ای که قابل پیش بینی بود. اما خبری  که تقریبا در هیچ‌کدام از شایعات و گمانه‌زنی‌ها به آن اشاره نشده بود، وجود آیفونی با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار است.
با توجه به این که اپل نمیخواست قیمت اصلی گوشی های گران قیمت خود را به خاطر بار روانی سنگین آن به کاربران نشان دهد قیمت پایه هر گوشی را اعلام کرد. اما با مراجعه به وب‌سایت اپل متوجه می‌شویم که مدل خاکستری فضایی آیفون ایکسِ مجهز به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و سیم‌کارت AT&T، قیمتی برابر با ۱۱۴۹ دلار دارد.
البته این قیمت تنها مختص آمریکا است و ممکن است در سایر کشورها هزینه‌ی خرید پرچم‌دار جدید اپل از این نیز بیشتر باشد. برای مثال قیمت آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی در استرالیا برابر با ۱۸۲۹ دلار این کشور (معادل ۱۴۶۶ دلار آمریکا) است، که در نوع خود رکوردی بین تلفن‌های هوشمند معمولی (منظور از معمولی تلفن‌های غیر جواهرکاری شده و نسخه محدود یا Limited Edition است) محسوب می‌شود.
باید درنظر داشته باشیم که قطعا قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار برای هیچ شرکتی مناسب نیست چه برسد به اپل که طی سال گذشته از نظر نمودار فروش نیز افت قابل توجهی داشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا