اخبار

آینده ارتباطات در ایران: تامین خدمات با سرعت ۲۰ مگ برای ۸۰% خانوارها

صبح امروز همایش “ایران کانکت ۲۰۱۶” با هدف کسب سهم از بازار منطقه ای و بین المللی آغاز به کار کرد. در افتتاحیه این همایش محمود واعظی، وزیر ارتباطات سخنان خود را با نگاهی به دستاوردهای این وزارت در سه سال اخیر آغاز کرد و افزود که دیدگاه دولت به ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشرانی توسعه و توانمندسازی سایر بخش های فعال جامعه است و بر همین اساس هم وزارت ارتباطات گسترش زیرساخت ها، امکانات و خدمات با توجه به لزوم ارتقا کیفیت با بهره گیری از توان ملی و ظرفیت های بومی را سیاست اصلی خود قرار داده است.
واعظی گفت که در دنیای امروز، استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از ضرورت هاست که به تسهیل و ترغیب سرمایه گذاری، توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغال در همه بخش های اقتصادی ختم می شود.
این عضو هیات دولت افزود:

تاکید دولت بر استفاده از فنون و فناوری های کارآمد و به روز، به صورت مقرون به صرفه، برای ترغیب رقابت، افزایش توانمندی های ملی و شتاب بخشیدن به تولید محتوای داخلی است. افزایش تعداد ارتباطات اینترنتی ثابت و همراه را از ۳/۵ میلیون به بیش از ۳۵ میلیون، و افزایش تعداد خدمات پهنای باند روستاها و مناطق روستایی از میزان ناچیز به حدود ۲۵۰۰۰، ۷ برابر شدن ظرفیت فیبر نوری، راه اندازی ۴ مرکز محلی تبادل داده، و ۴ برابر شدن تولید محتوای بومی و داخلی به عنوان بخشی از دستاوردهای مهم سه سال گذشته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

واعظی سپس به فرازهایی از اهداف برنامه ۵ سال آینده دولت اشاره کرد و تامین خدمات با سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه برای ۸۰% خانوارها، تامین سرویس پهن باند برای ۹۰% روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش قابل ملاحظه فعالیت های پژوهش و نوآوری در زمینه های آینده ساز، افزایش محتوای داخلی داده ها حداقل به ۵ برابر مقدار فعلی و ارایه خدمات الکترونیکی متنوع و گسترده را از اهم این اهداف برشمرد.
وزیر ارتباطات ضمن ضروری شمردن لزوم توجه به بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی گفت:

کل سرمایه گذاری پیش بینی شده در ۵ سال آینده در بخش فاوا حدود ۱۶ میلیارد یورو تخمین زده می شود، که یک چهارم آن توسط دولت، و سه چهارم بقیه توسط بخش خصوصی فراهم خواهد شد. برای رسیدن به این اهداف، ما از سرمایه گذاری خارجی و همکاری دو جانبه و چند جانبه استقبال، و آن را ترغیب و تسهیل می کنیم.

واعظی همایش ایران کانکت را فرصتی مناسب برای تعامل بین همه دست اندرکاران در زمینه های مختلف در بخش دولتی و خصوصی و با شرکت های داخلی و بین المللی دانست.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا