اخبار

آینده فناوری ماژولار بروی تلفن همراه

lg-g5-1

 
بسیاری از کارشناسان اصول فناوری ماژولار را نسل بعد قوانین طراحی می‌دانند. با توجه به لوازم خانگی چندکاره در منزل و پیشرفت فناوری و گجت هایی که هرسال با حفظ ظاهر و ابعاد خود ، امکانات بیشتری در اختیار مشتری های خود می‌گذارند ، هم اکنون شاهد گسترش روز افزون این فناوری هستیم.
با این حال عده‌ای آینده‌ی خوبی برای این طراحی متصور نیستند.آنها عقیده دارند که با پیشرفت تکنولوژی به سمتی خواهیم رفت که تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در یک وسیله گردآوری بشوند و دیگر نیازی به قطعات جانبی نخواهد بود.ولی در همین سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که بسیار از گجت‌های جدید امکانات بسیاری را فدا کرده‌اند تا بتوانند قابلیت های مدنظر خود را بهبود دهند.در آینده نیز مسلما این امر تکرار خواهد شد و احتمالا به این زودی شاهد وسیله ای که بی نقص باشد و نیاز های کاربر را تماما برطرف کند نخواهیم بود.
در عین حال این وسایل نیاز کاربر را به او دیکته می‌کنند و مصرف کننده مجبور است انتظاراتش را تا حد وسیله خود پایین بیاورد.در این شرایط استفاده از طراحی ماژولار در آینده کمک بسیاری به هرچه بی نقص تر ساختن وسایل جدید خواهد بود.حتی اگر وسیله دارای نقیصه ای باشد با استفاده از این مدل طراحی می توانیم این مشکل موجود را برطرف کنیم.اگر دوربین حرفه ای تری میخواهیم با یک ماژول دستگاه‌مان را تبدیل به یک دوربین تخصصی می‌کنیم.همانطور که امسال شاهد بودیم ال‌جی توانست با استفاده از همین طراحی در گوشی پرچم دار جدید خود (G5) با اختلاف زیادی بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد و دایره وسیعی از امکانات را در اختیار کاربر قرار دهد تا او بتواند انتخاب کند که به چه قابلیتی بیشتر از همه نیاز دارد.
این ماژول ها تکنولوژی روزی مثل واقعیت مجازی تا نیاز قدیمی کاربران برای بیشتر شدن باتری را دربرمی‌گیرد.این ویژگی با “احترام”  آزادی عمل و شخصی سازی گسترده ای را در اختیار مصرف کننده می‌گذارد.
با توجه به تخصصی و شخصی تر شدن همه امور زندگیمان در آینده “شخصی سازی” بارزترین ویژگی گجت ها و وسایل مورد استفاده ما در زندگی روزمره خواهد بود. خارج از اینکه جوان های امروزی همه‌چیز را با هم می‌خواهند و دوست دارند از تمام امکانات با ساده‌ترین روش ممکن استفاده کنند.این نیاز به شخصی سازی و داشتن تمام امکانات راهی جز طراحی ماژولار برای گجت های آینده نمی‌گذارد.و موفقیت در انتظار شرکت هایی مثل ال‌جی است که هم اکنون شروع به استفاده از طراحی ماژولار کرده اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا