اخبار

احتمال جایگزین شدن مدل ۳۲ گیگابایتی به جای ۱۶ گیگابایتی در iphone 6s و ۶s plus

بر اساس گزارشی که از منابع غیر رسمی منتشر شده است، ایفون ۶s و ۶s plus دیگر در نسخه ۱۶ گیگا بایتی تولید نخواهند شد. طبق این گزارش که به منابع داخلی فاکسکان، شرکت مونتاژ آیفون در تایوان، تکیه دارد، جعبه هایی که برای آیفون های جدید تولید شده اند تنها برچسب های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را روی خود جای داده اند و خبری از نسخه ۱۶ گیگابایتی نیست.
پیش از این و در طول سال گذشته نیز شایعاتی به گوش می رسید که اپل قصد دارد نسخه ۱۶ گیگابایتی تلفن هوشمند خود را کنار گذاشته و مدل پایه را به ۳۲ گیگابایتی ارتقا دهد. با این حال محتمل بودن این مورد برای ایفون ۶s دور از انتظار بود، چرا که اغلب گزارش ها بر این نکته تاکید داشتند که دستکم تا ایفون ۶s نسخه ۱۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است که ایفون ۶ و ۶ پلاس با سه حافظه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید می شوند که حدود ۲۰ درصد از این حافظه به سیستم عامل اختصاص داشته و بنابراین در مدل ۱۶ گیگابایتی تنها ۱۳ گیگابایت از حافظه در دسترس استفاده عمومی کاربران قرار دارد.
حال به نظر می رسد که با توجه به بالا رفتن حجم اطلاعاتی که در روزمره میان کاربران رد بدل شده و همچنین ارتقا کیفت و حجم تصاویری که با دوربین گوشی گرفته می شود، اپل به کمبود حافظه در مدل ۱۶ گیگابایتی تکیه کرده و وجود آن را بی معنی تلقی کند. گرچه احتمال دیگر را می توان به میزان فروش مدل ۱۶ گیگابایتی آبفون در طول سال گذشته نسبت داد.
گرچه تا پیش از ماه سپتامبر و رونمایی از مدل های جدید ایفون های اپل، نمی توان به یقین گفت که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، با این حال نظر شما در این مورد چیست؟ آیا وجود ایفون با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی را ضروری می بینید و یا وجود آن را تنها هدر دادن منایع مالی شرکت برای تولید یک مدل کم مصرف تلقی خواهید کرد؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا