اخبار

اختراع نسل جدید باتری توسط مخترع باتری لیتیوم یون

اختراع نسل جدید باتری توسط مخترع باتری لیتیوم یون

نسل جدید باتری

امروزه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تمامی گجت‌های همراه را می‌توان باتری آن‌ها دانست. از یک‌سو میزان انرژی قابل انباشت در این منابع انرژی هیچ نسبتی با مصرف روزافزون پردازنده‌ها و نمایشگرها ندارد و از سوی دیگر نیز مشکلاتی مانند آتش گرفتن و منفجرشدن باتری‌ها موجب شده است تا بحران باتری بسیاری جدی به‌حساب بیاید ولی به نظر می‌رسد که سرانجام شاهد پیشرفتی چشمگیر در این زمینه هستیم.

پروفسور جان بی گودایناف به‌عنوان مخترع باتری‌های لیتیوم یونی امروزی به‌تازگی جایگزینی جدید برای این باتری‌ها را به جهانیان معرفی کرده است. او به همراه همکارانش موفق به ساخت یک نمونه جامد کم‌هزینه شده است که ازنظر امنیتی نسبت به نمونه های لیتیوم یونی بهتر عمل می‌کند. این مدل جدید قادر است تا سه برابر باتری‌های لیتیوم یونی به ذخیره انرژی بپردازد که همین امر نیز کاربرد آن‌ها در وسایل نقلیه الکترونیکی را منطقی‌تر می‌سازد. به‌علاوه سرعت شارژ آن نیز بسیار سریع است و چرخه شارژ بیشتری را نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی به کاربر ارائه می‌دهد که همین امر نیز نشانی از عمر بیشتر این باتری دارد.

جان بی گودایناف و تیم تحقیقاتی‌اش به‌جای استفاده از لیتیوم یون مایع در انباره انرژی سااخت خود از الکترولیت‌های شیشه‌ای استفاده کردند که همین امر نیز چرخه عمر و همچنین مقاومت این مدل در برابر آتش گرفتن را افزایش داده است.

علاوه بر این کاربرد الکترولیت‌های شیشه‌ای در باتری استفاده از آن در دمای زیر صفر درجه را نیز ممکن ساخته است و این باتری قادر است تا دمای منفی ۲۰ درجه سلسیوس یا منفی ۴ درجه فارنهایت به کارکرد خود ادامه دهد. علاوه بر این کاربرد سدیم به‌جای لیتیوم در ساخت این باتری به معنای حفاظت از محیط‌زیست نیز هست.

به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که فناوری به‌کاررفته در ساخت این باتری‌های یاد شده می‌تواند موجب شود تا خودروهای الکترونیکی در بین مردم از جایگاه بهتری برخوردار شوند و همچنین کاربری گجت‌های افراد نیز بهتر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا