اخبار

ادغام شرکت Tencent با شرکت پخش موسیقی چین برای توسعه موزیک دیجیتال

شرکت تنسنت (Tencent)، یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های سرمایه گذاری در حوزه‌ ی اینترنت و فناوری در کشور چین محسوب می شود که امروز اعلام کرد قصد دارد با اصلی ترین شرکت پخش و استریمینگ موسیقی در چین ادغام شود و موزیک دیجیتال را در این کشور توسعه دهد.
در این همکاری، سرویس تنسنت کیوکیو (Tencent QQ) که یک پیام رسان فوری با ارایه انواع خدمات از جمله بازی های اجتماعی آنلاین، موسیقی، خرید، میکروبلاگینگ، فیلم، پلت فرم بازی ها و چت صوتی است، با CMC که همان شرکت پخش و استریمینگ موزیک در چین است ترکیب شدند تا یک کمپانی موسیقی بزرگ تر را تشکیل دهند.
شایان ذکر است که در بیانیه شرکت تنسنت آمده که این کمپانی سهم بیشتری از شرکت جدیدتر را در اختیار خواهد داشت، اما اشاره ای به رقم قرارداد بین تنسنت و CMC نشده است. با این حال شخصی که خود را نزدیک به این دو کمپانی نامیده، اعلام کرده که ارزش شرکت جدید حدود ۶ میلیارد دلار خواهد بود.
کمپانی جدید پرچم دار امور مربوط به توسعه موسیقی دیجیتال کمپانی تنسنت و کسب و کارهای مربوط به آن خواهد بود و قرار است به طور کامل تحت حمایت و پشتیبانی تنسنت قرار گیرد و راه را برای اولین عرضه عمومی موسیقی دیجیتال باز کند.
تنسنت پیش تر هم سرمایه گذاری های عظیمی در زمینه اینترنت و بازی ها انجام داده و جالب است بدانید که این شرکت چینی چندی پیش خبر از خرید استودیوی بازی ‌سازی Supercell را مطرح کرده بود.
باید منتظر باشیم و ببینیم این اقدام تنسنت چه تاثیری در بازار موسیقی دیجیتال در کشور چین خواهد داشت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا