اخبار

ارتباط امن ویدیویی با نسخه جدید اسکایپ

تماس امن اسکایپ

اسکایپ را می‌توان به‌عنوان جدیدترین نرم‌افزار گفتگوی آنلاینی دانست که به عرصه فناوری رمزگذاری دوطرفه واردشده است. این سرویس که هم‌اکنون متعلق به شرکت مایکروسافت است، به‌منظور دسترسی به کاربری‌های بیشتری که البته انتخابی بوده و برای تمامی چت‌ها به‌صورت پیش‌فرض تعریف‌نشده است با شرکت سیگنال همکاری داشته است. بنابراین، عملیاتی کردن این طرح توسط اسکایپ بسیار شبیه به چیزی است که پیام‌رسان فیس‌بوک از آن استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که فیس‌بوک در نرم‌افزار پیام‌رسان خود بخشی را به‌عنوان گفت‌وگوی رمزی برای رمزگذاری دوطرفه در نظر گرفته است.
نسخه اسکایپ این فناوری بانام گفتگوی خصوصی یا ” Private Conversations” خوانده می‌شود که البته هنوز پشتیبانی آن برای گروه‌های این نرم‌افزار اعمال نشده است. برای شروع یک گفتگوی خصوصی با رمزگذاری دوطرفه، می‌بایست بر روی آیکون “+” کلیک کرده و سپس گزینه New Private Conversation را انتخاب نموده و مخاطب خود را برای گفتگو از میان لیست مخاطبان دارای نرم‌افزار اسکایپ انتخاب کنید.
پس‌ازانجام تمامی این مراحل دعوت‌نامه‌ای به فرد انتخابی شما ارسال‌شده و از او خواسته می‌شود که به این چت بپیوندد. لازم به ذکر است که این دعوت‌نامه تنها برای یک هفته اعتبار داشته و پس‌ازآن منقضی می‌شود. البته لازم به ذکر است که بعد از انقضای آن می‌توانید دعوت‌نامه و یا درخواست گفتگوی چت جدیدی را به شخص موردنظر خود ارسال کنید. پس‌ازاین که مخاطب موردنظر شما این دعوت را بپذیرد، گفتگوی خصوصی برای شما تنها بر روی دستگاهی که با آن اقدام به انجام این چت کرده‌اید ظاهر خواهد شد. اگر به دنبال این هستید که این بخش از چت خود با مخاطب یادشده را به تلفن و یا کامپیوتر دیگری منتقل کنید باید این دعوت‌نامه را دوباره از نو ارسال کنید.
لازم به ذکر است که گفتگوی خصوصی آیکون قفلی را در کنار نام مخاطب ظاهر می‌کند و پیام‌های پیش‌نمایش در گفتگوها و اعلانات نمایش نخواهد داشت. شما نمی‌توانید در این نوع از گفتگو پیام‌ها را ویرایش کرده و برای شخص دیگر فروارد کنید و تنها می‌تواند فایل‌ها، پیام‌های صوتی و… را از یک گفتگوی خصوصی به دیگران مجدداً ارسال کنید
این ویژگی هم‌اکنون به حالت پیش‌نمایش و برای برخی از کاربران برگزیده اسکایپ قابل‌دسترسی است و به‌زودی نیز برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا