اخبار

استارتاپ ویکند «نورو ویکند»: همفکری برای کارآفرینی متخصصان عصب‌شناسی

با همکاری سامسونگ، نخستین استارتاپ ویکند «نورو ویکند» برگزار می‌شود

همفکری برای کارآفرینی متخصصان عصب‌شناسی

 

neuro weekend

یکی از چالش‌های دانش عصب‌شناسی (نوروساینس) در ایران، این است که این دانش همچون علمی محض تصور می‌شود و جز در پژوهشگاه‌های تخصصی، هیچ کاربردی ندارد. شاید دلیل اصلی که موجب می‌شود نتوانیم به آن، همچون یک «شغل» نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست. توجه لازم به این دانش و پرورش خلاقیت‌ها و ایجاد نگاهی جامعه‌محور، می‌تواند این رشته کاربردی و مهم را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به متن جامعه وارد کند و علاوه بر پاسخ به نیازهای جامعه، آن را به رشته‌ای کاربردی و درآمدزا نیز تبدیل کند.
نـورو ویکند (Neuroscientists Weekend) رویدادی است که با هدف گرد هم آوردن متخصصان و ایده‌پردازان حوزه علوم اعصاب و به منظور ایده‌پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی، قابل‌اجرا و سودآور برگزار می‌شود. در این استارتاپ ویکند، شرکت‌کنندگان با کمک، مربیانی مجرب که از میان کارآفرینان موفق گزینش شده‌اند، ایده‌ها را به کسب‌وکار تبدیل می‌کنند. استارتاپ ویکند «نورو ویکند» با شعار ««No Talk, All Action، آغاز به کار می‌کند و بر آن است تا پروژه‌های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند.
این رویداد برای نخستین بار در ایران، در روزهای ۴ تا ۶ شهریورماه ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با همکاری شرکت سامسونگ و با موضوع «نوروساینس» برگزار می‌شود. استارتاپ ویکند، رویدادی سه روزه است که در آن صاحبان‌ فکر و ایده که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود به منابع مالی چندانی دسترسی ندارند، گرد هم می‌آیند و با طرح ایده‌های مختلف و انتخاب برترین ایده‌ها، سعی می‌کنند آن‌ها را به کمک مربیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران عملی کنند.
لازم به ذکر است نـورو ویکند، به عنوان دومین رویداد شرکت سامسونگ الکترونیکس در راستای فعال کردن جامعه کارآفرینان و نوآوری اجتماعی برگزار می‌شود و مقدمات راه‌اندازی مرکز نوآوری اجتماعی تهران را نیز فراهم خواهد کرد. تیم برتر این رویداد نیز به مدت شش ماه در مرکز نوآوری اجتماعی تهران آموزش خواهد دید و از پشتیبانی لازم برای کسب‌وکار برخوردار خواهد شد. /

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا