اخبار

استفاده برترین گوشی های دنیا از گوریلاگلس ۵

گوشی های هوشمند همیشه می شکنند. آن ها می افتند، بر رویشان می نشینند و همیشه به اطراف پرتاب می شوند. این جا جایی است که گوریلاگلس وارد بازی می شود.
در طول دهه گذشته، این ماده هوشمند مهندسی ساخته شده راه خود را به گوشی های هوشمند متعددی یافته است و از آسیب پذیر ترین جزء این دستگاه ها، یعنی صفحه نمایش، در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند.
و حالا، در پنجمین نسل، گوریلاگلس جذاب تر و قدرتمندتر از همیشه می باشد و ممکن است که اپل و سامسونگ از همین حالا در حال مذاکره با سازنده آن برای استفاده از گوریلاگلس ۵ در نسل بعدی گوشی های خود باشند. با توجه به شایعات این گفته درست است. اما چه چیزی باعث می شود گوریلاگلس ۵ بسیار ویژه باشد و نقاط قوت آن چیست؟
 
گوریلاگلس چگونه ساخته می شود؟
به طور خلاصه، اگر مقداری معینی از شن و ماسه ساحل را تا چند هزار درجه گرما دهید، ذوب می شود و به شیشه تبدیل می گردد. اگر چه، ساخت گوریلاگلس، چند مرحله اضافی دارد. برای به دست آوردن خواص مورد نظر، شیشه به صورت شیمیایی در حمام نمک پتاسیم داغ قرار داده می شود. یون های سدیم در شیشه توسط یون های پتاسیم، که حجم بزرگتر و فضای بیشتر را اشغال کرده اند، جایگزین می شوند. این کار مقاومت بیشتری به شیشه در برابر خراش و ترک خوردگی می دهد. البته آن چه گفته شد یک توصیف بسیار ساده از فرآیند ساخت است. به همین ترتیب، انواع دیگر شیشه های تقویت شده به روش مشابه ساخته می شوند، که شامل شیشه به کار رفته بر روی iPhone 6s نیز می شود که با استفاده از یک فرآیند تبادل یونی درجه دو ساخته شده است.
دلیل خاص بودن گوریلاگلس ۵ چیست؟
نسل های پی در پی گوریلاگلس همواره با بهبود کیفیتی همراه بوده اند، اما به نظر می رسد گوریلاگس ۵ بزرگ ترین جهش و پیشرفت کورنینگ تاکنون در تاریخ عرضه گوریلاگلس باشد. با توجه به گفته های سازنده، در بیش از ۸۰ درصد موارد، گوریلاگس ۵ می تواند از صفحه گوشی تا ارتفاع سقوط ۱٫۶ متری محافظت کند. این ارتفاع معمولا فاصله شانه تا زمین است. در مقایسه، گوریلاگلس ۴ می تواند چنین میزان موفقیتی را از ارتفاع ۱ متری به دست آورد. دیگر نیازی به گفتن نیست، اما گوریلاگلس ۵ حساسیت لمسی عالی و شفافیت نوری بیشتری را درست مانند نسل های پیشین خود وعده داده است.
خب این ها چه معنی برای Galaxy Note 7 و iPhone 7 می تواند داشته باشد؟
صادقانه بگوییم، سامسونگ هنوز تایید نکرده است که گوریلاگلس ۵ در Galaxy Note 7 استفاده خواهد شد، اما شایعات ادعا می کنند که این مورد باورکردنی است. آن طور که خود سازنده عنوان کرده است، گوریلاگلس ۵ برای استفاده تجاری در دسترس است و انتظار می رود که بر روی محصولات برتر سال آینده بازار گوشی های هوشمند مورد استفاده قار گیرد.
علاوه بر این، اولین باری نخواهد بود که نسل جدیدی از گوریلاگلس برای اولین بار بر روی محصولات سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، گوریلاگلس ۴، برای اولین بار در سامسونگ Galaxy Alpha ظاهر شد که بعدها در Galaxy Note 4 نیز مورد استفاده قرار گرفت.
تا آنجا که به آیفون بعدی مربوط می شود، صفحه نمایش آن به احتمال بسیار زیاد به شیشه ای تقویت شده توسط کورنینگ مجهز می شود. لازم نیست نام آن حتما گوریلاگس ۵ باشد، اما به خوبی می تواند به روش مشابه تولید شود و دارای خواص مکانیکی و نوری یکسان باشد. این سناریوی محتمل به نظر می رسد، چرا که کورنینگ سابقه انجام چنین کاری را با اپل در گذشته دارد و برای تعدادی از مدل های آیفون این کار را کرده است.
در هر صورت، باید توجه داشت که میزان حفاظت ارائه شده توسط گوریلاگلس ۵ تنها بستگی به قدرت مواد به کار رفته در آن ندارد، بلکه به شیوه اجرای آن نیز بستگی دارد. طبیعتا، یک لایه شیشه ضخیم تر، سخت تر می شکند، و در عین حال یک تولید کننده می تواند شیشه ای نازک تر را انتخاب کند تا محصولی باریک تر را طراحی نماید. علاوه بر این، هر منحنی در طول سطح شیشه و هر برآمدگی در بالای قاب گوشی عملا یک نقطه ضعف به حساب می آید.
به طور خلاصه، گوریلاگلس ۵ سخت تر خواهد بود، اما غیر قابل شکستن نخواهد بود. اگر به درستی از آن محافظت نکنید و مثلا از ارتفاع بالایی گوشی از دست شما رها شود، به سادگی می شکند. ولی هنوز ما در مورد عملکرد نسل جدید گوریلاگلس خوشبین هستیم، به خصوص در پیشرفت قابل توجهی که در تست های آزمایشگاهی از خود نشان داده است. جزئیات بیشتر در مورد این محافظ شیشه ای را می توان در تاریخ ۲ آگوست و در روز انتشار Galaxy Note 7 به دست آورد.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا