اخبار

استقبال ضعیف از ترابردپذیری؛ بازگشت مشترکان ترابرد شده به اپراتور اصلی

تعداد قابل توجهی از مشترکان پورت شده همراه اول در حال بازگشت هستند. تاکنون استقبال زیادی از این طرح نشده است.
محسن بهداری، مدیر ترابرد پذیری اپراتور اول، با بیان این مطلب گفت: ترابردپذیری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و برای پیاده‌سازی آن، تمامی اپراتورهای تلفن همراه از سوی رگولاتوری مکلف شده‌اند تا با پیمانکار این پروژه همکاری داشته باشند.
مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول موبایل بیان کرد: در زمان پایلوت این پروژه مشخص شد که برخی مشترکان در زمان پورت کردن به شبکه اپراتورهای دیگر با مشکلاتی نظیر قطعی سیم‌کارت مواجه می‌شوند، تاکنون که در مرحله اجرای تجاری هستیم مشکلی از منظر بار سیستمی به وجود نیامده و هر تعداد تقاضا برای پورت شماره به اپراتورها رسیده، قابلیت پاسخگویی وجود داشته است.
او درباره رغبت مشترکان همراه اول برای رفتن به شبکه دیگر اپراتورها نیز خاطر نشان کرد: برخلاف نظرسنجی‌های جهانی و برخی پیش‌بینی‌های داخلی که انتظار می‌رفت با شروع تبلیغات اپراتورها، تعداد زیادی از مشترکان به شبکه اپراتورهای دیگر بروند، این اتفاق نیفتاد و کسانی هم که درخواست ترابرد شماره داشتند، اغلب برای تست این کار را کردند و سیم‌کارت اصلی‌شان را پورت نکردند.
بهداری از برگشت برخی مشترکان به اپراتور اصلی شان خبر داد و درباره دلایل اصلی برگشت مشترکان پورت شده اپراتور اول توضیح داد: دلیل اصلی به کیفیت و پوشش شبکه باز می‌گردد؛ اندک مشترکانی که از اپراتور اول رفتند گمان می‌کردند با خدمات خوب و پوشش مناسب دیگر اپراتورها مواجه می‌شوند اما در همان چند روز ابتدایی متوجه گستردگی پوشش ارتباطی ما شدند و لذا درخواست بازگشت به شبکه دادند.
وی در توضیح این موضوع که مشترکی از شبکه اپراتور خارج شود چطور سریعا درخواست بازگشت می‌دهد چرا که این عمل در تضاد با قوانین مصوب در این بخش است، طبق مصوبه مشترک باید حداقل سه ماه در اپراتور جدید بماند تا بتواند دوباره بازگردد، گفت: برداشت اشتباهی از قوانین تجاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است. طبق مصوبه‌ای که اشاره کردید، قانون می‌گوید مشترکان جدید قابلیت پورت تا حداقل سه ماه را ندارند اما اگر مشترکی که بیش از این زمان در یک اپراتور بوده و اکنون به اپراتور دیگری پورت کرده است، می‌تواند هر زمان خواست درخواست بازگشت دهد.
بهداری عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از مشترکان پورت شده همراه اول در حال بازگشت هستند. تاکنون استقبال زیادی از این طرح نشده زیرا از مجموع حدود  ۷۵ میلیون مشترک فعال موبایل در کشور تنها حدود سه چهار هزار نفر تقاضای پورت شماره به سه اپراتور داشتند که از این تعداد هم رقم قابل توجهی در حال بازگشت هستند.
مدیر ترابردپذیری اپراتور اول اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ مشترک از اپراتورهای دیگر به اپراتور اول ترابرد کرده‌اند. از طرفی مجموع مشترکان دائمی دو اپراتور دیگر روی هم ۷۰۰ هزار است اما اپراتور اول ارتباطی ۱۷ میلیون مشترک دائمی دارد و اکثر دائمی‌ها ترجیح می‌دهند وارد این شبکه با پوشش گسترده شوند.
وی در ارتباط با ودیعه‌های موجود در شبکه ارتباطی همراه اول که می‌تواند یک چالش برای مشترکان متقاضی ترابرد این اپراتور باشد هم تصریح کرد: اتفاقا کاملا بالعکس است. همراه اول با توجه به ودایعی که از مشترکان دائمی دارد سقف قطع میاندوره (۸۵ درصد ودیعه) را بالا برده تا جایی‌که اغلب مشترکان بعد از دو ماه صورتحساب خود را پرداخت می‌کنند اما در اپراتورهای دیگر وضعیت این گونه نیست و بعد از یک میزان مکالمه، سریعا ارتباط مشترک یکطرفه می‌گردد.

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا