اخبار

اسمارت فون دایره ای شکل Runcible برای پیش فروش عرضه شد

شرکت Monohm محصول جدیدی به نام Runcible را برای پیش فروش عرضه کرده که در واقع یک گوشی هوشمند دایره ای شکل است.
مراحل تولید این محصول با مشکلات زیادی همراه بوده است. در ابتدا قرار بود از FirefoxOS به عنوان سیستم عامل این گوشی استفاده شود اما پس از اینکه شرکت موزیلا تصمیم گرفت پلتفرم FirefoxOS خود را به صورت کامل متوقف کند، تیم طراح Runcible با مشکل مواجه شدند. به همین دلیل یکی از موسسان مجبور به ترک این شرکت و پیدا کردن شغل جدیدی شد اما مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری Monohm تصمیم گرفتند که این پروژه را دنبال کنند و سپس نسخه جدیدی از محصول مورد نظر خود را تولید کردند.
نسخه نهایی که اکنون برای پیش فروض عرضه شده است به یک نسخه تغییر یافته از اندروید ۵٫۱ به نام BuniOS مجهز شده است. این دستگاه در مجموع طراحی عجیبی دارد و دوربین آن مانند مردمک چشم طراحی شده است. این گوشی گرد که قطر آن تنها ۲٫۵ اینچ و متناسب با ابعاد کف دست است به گونهای طراحی شده است که بیشتر شبیه به یک ساعت جیبی است تا یک گوشی هوشمند. این گوشی دایره ای از یک طرف دارای بدنهای تخت همراه با یک نمایشگر است و طرف خمیده آن نیز به یک دوربین مجهز شده است.
هدف اصلی شرکت Monohm تولید گوشی جدیدی بوده است که کاربران “کمتر” از آن استفاده کنند و به همین دلیل محصول خود را یک “ضد اسمارت فون” نامیده است. این گوشی کاملا ساکت است و حواس کاربر را پرت نمیکند. این گوشی به پلی استور گوگل دسترسی ندارد و به این ترتیب شما به صورت پیوسته نوتیفیکیشن های مختلفی را دریافت نمیکنید. این محصول به طور خاص برای افرادی طراحی شده است که به محصولات مینیمال، یک سبک زندگی دیجیتال با سرعت نه چندان زیاد و هم چنین حفاظت از محیط زیست علاقه دارند.
نسخه ۳۹۹ دلاری این محصول با استفاده از پلاستیکهای بازیافتی در اقیانوسها ساخته شده است و چوب مورد نیاز برای ساخت نسخه ۴۹۹ دلاری این گوشی نیز از جنگلهایی برداشت شده است که به صورت کاملا دقیق مدیریت می شوند تا آسیبی به اکوسیستم جنگل وارد نشود.
این گوشی به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون ۴۱۰، هشت گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم مجهز شده است. پردازنده گرافیکی این گوشی آدرنوی ۳۰۶ است و از بلوتوث و وای فای نیز پشتیبانی میکند. کیفیت تنها دوربین این گوشی ۷ مگاپیکسل بوده و رزولوشن صفحه نمایش ۲٫۵ اینچی آن نیز ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل است. با وجود اینکه این گوشی برای برقراری تماسها از LTE پشتیبانی می کند، هیچ ارتباطی با اپراتورهای مخابراتی ندارد و هنوز مشخص نیست که کاربران چطور میتوانند از اینترنت خط خود استفاده کنند.
 

Runcible
Runcible
Runcible
Runcible
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا