اخبار

اسمارت فون های گوگل پیکسل دارای گواهینامه IP53 هستند

پس از مدت‌ها انتظار رویداد شرکت گوگل برای معرفی گوشی‌های هوشمند جدید برگزار شد و این شرکت در طی آن از دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال رونمایی کرد. این دو گوشی هوشمند دارای مشخصات سخت افزاری بالایی هستند، حال اعلام شده که اسمارت فون های گوگل پیکسل دارای گواهینامه IP53 هستند که در اصل ضد گرد و غبار بودن آن‌ها را تایید می‌کند.
دیروز خبر تازه‌ای درباره اسمارت فون های گوگل پیکسل منتشر شد که در آن به گواهینامه IP53 یعنی ضدآب و ضد گرد و غبار بودن اشاره شده بود، البته ویژگی ضدآب بودن این دو دیوایس قبل از معرفی رسمی هم شایعه شده بود که در نهایت گوگل آن را تایید کرد. آنطور که پیدا است اکنون غول جستجو ضدآب بودن گوشی‌های جدید خود را تایید کرده اما در منابع رسمی خود هنوز خبری اعلام نکرده است.
در دنیای امروزی ویژگی ضدآب بودن در گوشی‌های هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در حال حاضر پرچم‌دارهایی مانند گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ دارای گواهینامه  IP68 هستند و آیفون ۷ پلاس هم به گواهینامه IP67 مجهز است که ضدآب بودن آن را تایید می‌کند.
 
اسمارت فون های گوگل پیکسل
همان‌طور که می‌دانید کد IP ضد گرد و غبار بودن دیوایس را تایید می‌کند. اگرچه تا حدودی می‌توان این دو دستگاه را ضد آب دانست، اما این دو اسمارت فون فقط از اسپری شدن با آب در زاویه‌های مختلف تا ۶۰ درجه ضد آب خواهند ماند. این بدان معنا است که شما می‌توانید از گوشی هوشمند گوگل پیکسل یا گول پیکسل ایکس ال در هوای بارانی استفاده کنید. البته هردو کمپانی سامسونگ و اپل از گام بالاتری در گواهینامه ضد آب و ضد گرد و غبار استفاده می‌کنند. آنطور که پیداست رقبای اصلی اسمارت فون های گوگل پیکسل تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب ضد آب می‌ماند.
به هر حال شرکت گوگل دیوایس‌های قدرتمندی را برای بازار جهانی ارائه داده است که از هر نظری نیاز کاربران را برطرف می‌کند. حال باید منتظر عملکرد این دو دیوایس جدید در بازار جهانی موبایل و نظرات مصرف‌کنندگان باشیم. نظر شما درباره دیوایس های جدید گوگل چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا