اخبار

اسنپدراگون ۸۳۶ برای اولین بار به گلکسی نوت ۸ راه پیدا خواهد کرد

پس از شکست گلکسی نوت ۷ و عرضه گلکسی S8 ، شایعات عرضه گلکسی نوت ۸ بالا گرفت تا جایی که به گوش می رسید نوت ۸ از یک صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ در حال تولید است. حال، شایعه‌ی جدیدی در ارتباط با تراشه‌ی به‌کاررفته در گلکسی نوت ۸ منتشر شده است که بر اساس آن، فبلت بالارده‌ی جدید کره‌ای‌ها به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ مجهز خواهد بود.
اسنپدراگون ۸۳۶ همانطور که به نظر می رسد نسل پیشرفته از اسنپدراگون ۸۳۵ کار شده روی گلکسی S8 است ، شایعات حکایت از آن دارند که کوالکام با افزایش ۵۰ مگاهرتزی فرکانس چهار هسته‌ی پردازشی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، فرکانس کاری آن‌ها را در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ روی ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم کرده است؛ ضمن اینکه هشت هسته‌ی پردازشی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ را یک GPU با فرکانس ۷۴۰ مگاهرتز همراهی خواهد کرد.
همین روال را نیز اسنپدرگون روی گوشی های پرچمدار نیمه اول سال روانه شده  در سال ۲۰۱۶ از سر گذراند به گونه ای که اسنپدراگون ۸۲۰ و سپس اسنپدراگون ۸۲۱ ارائه شد. پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت ۸ نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که در ماه آگوست به‌ همراه اسنپدراگون ۸۳۶ معرفی خواهد شد و پس از این فبلت، در ماه اکتبر، نوبت به گوشی‌های ال‌جی
کوالکام، فرایند توسعه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ را نیز به‌عنوان جانشین تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵/۸۳۶ آغاز کرده است و گفته می‌شود که گوشی‌های ال‌جی جی ۷ و سامسونگ گلکسی اس ۹ نخستین محصولات مجهز به این تراشه خواهند بود.
گلکسی نوت 8

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا