اخبار

اسنپدراگون ۸cx یک پردازنده قوی تر نسبت به Core i5 اینتل

شرکت کوالکام به تازگی تراشه اسنپدراگون ۸cx را معرفی کرده است. شرکت لنوو شریک تجاری کوالکام در این مسیر با کوالکام گام برمی دارد. براساس نتایج و تحقیقات بنچ مارک تراشه اسنپدراگون ۸cx در خیلی از موارد از تراشه Core i5 بهتر عمل می کند.

شرکت کوالکام با همکاری لنوو اولین لپ تاپ ۵G خود را تحت عنوان پروژه نامحدود به بازار عرضه خواهد کرد. این تراشه در دسامبر سال گذشته به بازار معرفی شد. کوالکام براساس آخرین نتایج PCMARK اعلام کرده که این تراشه نسبت به تراشه Core i5 اینتل خیلی بهتر عمل می کند.

پروژه نامحدود فقط در حد تحقیق و پژوهش است و چیزی فراتر از آن نخواهد بود. کوالکام و لنوو می خواهند که محصولی منحصر به فرد را تولید کنند که کاربران آن را دوست خواهند داشت و این محصول تا اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. کوالکام در این مسیر دوست دارد که همکارانی را جذب کند.

تراشه اسنپدراگون ۵G برای افزایش سرعت لپ تاپ ها ساخته و طراحی شده است. کوالکام دوست دارد که از تراشه  Core i5 اینتل پیشی بگیرد. البته سرعت این تراشه هنوز اعلام نشده است ولی مشخص است که در حدود ۷۵/۲ گیگاهرتز سرعت خواهد داشت. شرکت کوالکام در نمایشگاه کامپیوتکس تراشه اسنپدراگون ۸cx را رونمایی کرد.

بنا به گفته مقامات شرکت کوالکام قدرت این تراشه ۵/۲ برابر تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ است. بنچ مارک نسبت به قدرت این تراشه در گوشی galaxy book 2  اذعان کرده و اعلام کرده که نسبت به تراشه Core i5 دو برابر سریع تر است و در حد Core i7-8550U اینتل  است. وجود پروسسور گرافیکی آدرنو ۶۸۰ باعث خواهد شد تا نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ و اسنپدراگون ۸۳۵ به ترتیب دو و سه برابر سریع تر باشد.

در بنچ مارک  pc mark نرم افزارهای آفیس روی این لپ تاپ آزمایش شده است. براساس آزمایشات مشخص شد که این لپ تاپ در همه موارد به جز اکسل توانست که امتیاز ۴۰۳۹ تا ۴۱۳۹ را بدست بیاورد. امتیاز ۳۸۹۴ تا ۳۹۷۰ برای i5-8250U   به ثبت رسیده است. شرکت کوالکام هر دو عملکرد را با استفاده از ۳DMark Night Raid مشخص کرد. برای مقایسه ARM و کامپیوترهای مبتنی بر X86 از این بنچ مارک استفاده شده است. تراشه اسنپدراگون  ۸CX عملکرد خوبی داشت و توانست که امتیاز ۵۷۱۰ تا ۵۸۱۵ را بدست بیاورد ولی امتیاز ۵۰۴۷ تا ۵۰۵۵ برای Core i5-8250U به ثبت رسید.

باتری بادوام مهم ترین مشخصه لپ تاپ های کوالکام است. مدیر محصول شرکت کوالکام اعلام کرد که میزان دوام باتری از هر نسل به نسل دیگر متفاوت است. میزان دوام باتری ۱۰ تا ۱۲ ساعت درتراشه  Core i5-8250U  به ثبت رسیده است در حالی در تراشه اسنپدراگون ۸CX، بین ۱۷ تا ۲۰ ساعت است.

شرکت کوالکام از قابلیت های پیشرفته تری در لپ تاپ استفاده کرده و آن را به یک لپ تاپ شاخصی تبدیل کرده است و دوست دارد که لپ تاپی با قابلیت های منحصر به فرد ارائه کند تا کاربران خود را شگفت زده کند.

البته هنوز شرکای تجاری شرکت کوالکام مشخص نشده اند و خود شرکت نیز مایل نیست که قیمت و تاریخ عرضه دستگاه را مشخص کند. شرکت کوالکام دوست دارد که در زمینه توسعه لپ تاپ های مبتنی بر ۵G   نیز کار کند و این لپ تاپ ها نیز نسبت به بقیه شاخص تر باشد و طوری که کاربران تمایل داشته باشند تا از لپ تاپ های شرکت کوالکام استفاده کنند و تمامی تلاش های خود را در این زمینه انجام می دهد تا به مقاصد تجاری خود جامه عمل بپوشاند و بتواند نسبت به سایر شرکت های کامپییوتری متفاوت ظاهر شود.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا