اخبار

اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده نیز در فیس بوک موجود است

به نظر می رسد که کاربرانی که تصور می کردند با عدم ثبت نام در فیس بوک اطلاعاتی از آن ها در این شبکه اجتماعی ثبت نمی شود، در اشتباه بوده اند.
پس از رسوایی فیس بوک و سرقت اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر توسط کمبریج آنالیتیکا، مارک زاکربرگ به کنگره رفت تا به سوالات افراد پاسخ دهد. در این پاسخ ها مشخص شد که اطلاعات کاربرانی هم که در فیس بوک ثبت نام نکرده بودند، در آن موجود است.
این اظهارات زاکربرگ پس از آن اعلام شد که در جلسه پرسش و پاسخ، «بن لوخان» یکی از نمایندگان از زاکربرگ در این مورد سوال کرد. مدیرعامل شبکه اجتماعی مذکور نیز این گونه اعلام کرد که هدف از انجام این کار دلایل امنیتی است.

مطالب مرتبط:

قربانیان رسوایی فیسبوک به ۸۷ میلیون نفر رسید

سرقت اطلاعات شخصی توسط اپلیکیشن اندروید فیسبوک

البته کاربرانی که ثبت نام نکرده اند نمی دانند دقیقا چه اطلاعاتی از آن ها در فیس بوک ثبت شده است. این موضوع قانون گذاران کنگره آمریکا را بیش از پیش نگران کرده و ممکن است اقدام به تهیه پیش نویس قوانینی برای اعمال محدودیت بر اپ و سایر بخش های فیسبوک نمایند.
افرادی که در شبکه های اجتماعی مذکور ثبت نام نکرده اند برای دیدن این که چه اطلاعاتی از آن ها موجود است باید در فیس بوک ثبت نام کنند. او در این مورد اعلام کرده: «ما باید این مشکل را حل کنیم».
زاکربرگ اعلام کرد که فیس بوک به طور ناخواسته مرتکب چنین حرکتی شده و هیچ نوع برنامه قبلی برای این موضوع نداشته است. به همین دلیل کاربران برای یافتن این موضوع مجبور به ثبت نام هستند.
علاوه بر سیاستمداران، مدافعان حریم خصوصی هم به گفته های زاکربرگ واکنش نشان داده اند. «کریس کالابرِس»، معاون ارشد سیاست ها در مرکز دموکراسی و فناوری در این مورد اعلام کرده فیسبوک باید این موضوع که با همه این اطلاعات چه کار می کند را روشن نماید.
 


بیشتر بخوانید:

وقتی مسنجر فیس‌بوک موجب خرابی آیفون اپل می‌شود

عرضه فیس‌بوک مسنجر لایت در انگلستان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا