اخبار

افت ارزش سهام اپل در قیاس با آغاز سال میلادی برای اولین بار

سهام اپل همواره برای کسانی که به دنبال سهام سودده بوده‌اند یک سهام ایده‌آل بوده است، اما با اتمام روز پنج‌شنبه و در نتیجه به پایان رسیدن سال میلادی ۲۰۱۵، برای اپل و سهامدارانش اتفاقی افتاد که از سال ۲۰۰۸ به بعد بی‌سابقه بوده است.
با پایان سال ۲۰۱۵ اپل پس از ۷ سال برای اولین بار با افت ارزش سهام مواجه شد. سهام کاپرتینویی‌ها با اتمام سال ۲۰۱۵ به مقدار ۱۰۵.۲۶ دلار رسید که در قیاس با آغاز سال افت ۴.۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. این افت سهام به معنای از دست رفتن ۵۷ میلیارد دلار سرمایه‌ی این غول دنیای فناوری بوده است. حالا اپل در حدود ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
بیشترین مقدار ارزش سهام در سال ۲۰۱۵ متعلق به ماه آوریل و همزمان با معرفی اپل واچ بوده است که باعث صعود سهام اپل به مقدار ۱۳۴.۵۴ دلار شد، اما کاهش ۲۱.۷۶ درصدی ارزش سهام از آن ماه باعث شد تا اپل برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۸ شاهد افت ارزش سهام خود نسبت به آغاز سال باشد.
در هفته‌های گذشته برخی تحلیل‌گران در مورد وقوع این اتفاق و نرسیدن فروش آیفون به مقدار پیش‌بینی شده، هشدار داده بودند و حتی شایعاتی مبنی بر کم شدن کارگران اضافه‌کار فاکس‌کان نیز به گوشی می‌رسید که حکایت از کم شدن تولید آیفون‌ها داشت.
با این حال افت ارزش سهام اپل یک لرزش کوچک در مسیر طولانی پیش روی این کمپانی است. زمانی که اپل وارد بازار بورس شد، ارزش سهامی معادل ۱۶.۲۳ دلار داشت که ارزش آن در طی این سال‌ها ۶۵۰ درصد رشد داشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا