اخبار

بر هم ریختن بازار جهانی به علت افت فروش تلفن همراه در بازار چین

بازار چین
بازار چین یکی از محبوب‌ترین بازارها برای شرکت‌های تولیدکننده است و در این میان این بازار همواره در حال رشد و افزایش درخواست بوده است ولی آخرین آمارها نشان از این دارند که این بازار نیز برای نخستین بار در طول تاریخ حیات خود با کاهش فروش روبرو شده است.
بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ و اپل در تلاش هستند تا بازار ۱ میلیاردی چین را در اختیار بگیرند. این بازار بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازارهایی است که هر شرکتی می‌تواند به آن ورود کند. از سوی دیگر نیز آمار و ارقام حاکی از آن هستند که از زمان ظهور تلفن‌های همراه هوشمند تا به امروز، همیشه درخواست خرید در این بازار رو به افزایش بوده و به‌تبع آن نیز فروش کلی محصولات پیشرفت داشته‌اند.
بااین‌وجود گزارش‌های جدید، خبری شوکه کننده برای شرکت‌ها را در بر داشته است. بر اساس گزارش‌های رسمی، برای نخستین بار در بازار چین شاهد افت فروش تلفن‌های همراه هوشمند هستیم. این آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ با افتی ۴ درصدی در این بازار روبرو بوده‌ایم.
این امر در حالی رخ می‌دهد که آمار فروش ۲۰۱۶ در مقایسه با سال پیش از آن یعنی ۲۰۱۵ به میزان ۱۱ درصد رشد داشته است. پیش‌ازاین بدترین آمر ثبت‌شده به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد که بر اساس اطلاعات آماری در آن سال تنها رشدی ۲ درصدی در این بازار وجود داشته است.
این آمار در مقایسه با رشدهای بالای ۱۰۰ درصد که در بازه زمانی ۲۱۰ تا ۲۰۱۲ به مدت سه سال متوالی تکرار شده بودند، بیشتر فاجعه‌بار به نظر می‌رسد. بااین‌وجود هنوز جای نگرانی چندانی وجود ندارد زیرا این بازار هنوز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان بوده و آمار فروش تلفن‌های همراه در آن همچنان نجومی است. این امر نشان می‌دهد که آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۵ همچنین بسیار بالاتر است ولی در مقایسه با انتظارات موجود، پیشرفت چشمگیری دیده نمی‌شود. بسیاری از افراد افت شدید اپل را نیز ناشی از افت بازار چین می‌دانند و باید دید که شرایط آینده این شرکت در این بازار چه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا