اخبار

افت دوباره بازار پی سی ها و لپ تاپ ها در سه ماهه اول ۲۰۱۶

براساس پیش‌بینی‌های جدید از موسسه تحقیقاتی Gartner، در طول سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ فروش محصولات مک‌ اپل همچنان در همان جایگاه قبلی ثابت باقی مانده، در حالی که همچنان بازار پی‌سی‌ها رو به افول است. در ادامه بیشتر درباره فروش کامپیوتر‌های شخصی در سالی که گذشت صحبت خواهیم کرد.
در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶، اپل موفق شد ۴.۶ میلیون دستگاه مک به فروش برساند که این مقدار برابر با ۷.۱ درصد از کل بازار کامپیوتر‌های شخصی به حساب می‌آید. در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۵، اپل ۴.۵۶ میلیون دستگاه مک به فروش رساند که در آن زمان ۶.۴ درصد از این بازار را در اختیار گرفت.
pc-share
در حالی که اپل تنها ۱ درصد رشد فروش در بازار مک‌ها داشته، اما به صورت کلی بازار پی‌سی‌ها حالا با فروش کلی ۶۴.۸ میلیون عددی نشان دهنده افتی ۹.۶ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۱۵ است. در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ به صورت کلی ۷۱.۷ میلیون عدد پی‌سی فروش رفته بود. در بین همه تولیدکنندگان فعال در بازار پی‌سی‌ها، اچ‌پی و لنوو بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. به طوری که فروش لنوو از ۱۲.۵ میلیون واحد به ۱۱.۴ میلیون در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ رسیده و اچ‌پی نیز از فروش ۱۳.۵ میلیون واحدی حالا به فروش ۱۲.۵ میلیون واحدی افت داشته است.
اپل با در اختیار داشتن ۷.۱ درصد از بازار پی‌سی در رتبه پنجم جهانی بازار پی‌سی‌ها قرار گرفته و به ترتیب بعد از لنوو (سهم ۱۹.۳ درصد)، اچ‌پی (سهم ۱۷.۶ درصد)، دل (سهم ۱۴.۱ درصد) و ایسوس (سهم ۸.۳ درصد) قرار گرفته است. باقی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در این رتبه بندی قرار نگرفته‌اند و به دلیل سهم ناچیزی که در این بخش داشته‌اند به طور کلی سهم ۳۳.۶ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.
apple-share
به دلیل اینکه بازار پی‌سی‌ها رو به افول است، اتفاق جالبی برای لنوو افتاده و همانطور که آمارها نشان می‌دهند، این کمپانی با اینکه از سایر تولیدکنندگان کاهش فروش دستگاه‌های بیشتری را تجربه کرده، اما در سهم بازار نسبت به همه شرکت‌های دیگر رشد بیشتری داشته است. سهم بازار لنوو که در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۵ مقدار ۱۱.۸ درصد بوده حالا به ۱۴.۵ درصد رسیده است.
IDC دیگر موسسه تحقیقاتی که در همین زمینه فعالیت می‌کند نیز تخمین‌های خود از مقدار فروش شرکت‌ها را منتشر کرده است. اعداد و ارقام IDC تفاوت‌هایی با اعداد مطرح شده توسط Gartner دارد. اما IDC نیز فروش ۶۰.۶ میلیون واحدی کامپیوتر‌های شخصی را افت واضح ۱۱.۵ درصدی می‌داند.
منبع macrumors
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا