اخبار

افزایش ۱۱ درصدی قیمت آیفون ۷ در انگلستان !

چندی پیش اپل از آیفون جدید خود رونمایی کرد و اخبار داغی را در این مورد شنیدیم. اما فروش اپل در بریتانیا شروع خوبی نداشت و ما شاهد اعتراضاتی به افزایش قیمت آیفون ۷ در انگلستان بودیم. ظاهراً رأی مردم انگلستان به جدایی از اتحادیه اروپا و کاهش ارزش واحد پولی موجب این گرانی شده است.
به گزارش پایگاه خبری سی ان ان، مردم بریتانیا آیفون ۷ را با قیمت بیشتری نسبت به آمریکایی‌ها خریداری می‌کنند که این موضوع اعتراض آنها را در پی داشته است. در ایالات متحده آیفون ۷ شامل مالیات نمی‌شود و به قیمت آیفون ۶ اس به فروش می‌رسد اما در انگلستان به این شکل نیست. گفته می‌شود علت این تفاوت قیمت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. اتفاقی که مدتی پیش با رأی انگلیسی‌ها عملی شد و به این ترتیب شوک بزرگی به اروپا وارد گشت.
هم اکنون در بریتانیا محصول جدید اپل با افزایش قیمت ۱۱ درصدی روبرو شده است و آیفون ۷ با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت به قیمت ۵۹۹ پوند معادل ۷۹۹ دلار آمریکا (حدوداً ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) به فروش می‌رسد. قابل ذکر است که آیفون ۶ اس با قیمت ۵۳۹ پوند در بازار این کشور عرضه می‌شد که نشان از این افزایش قیمت دارد.
گفتنی است که علاوه بر آیفون جدید اپل، سایر محصولات این شرکت نیز در بریتانیا با افزایش قیمت روبرو هستند. کمپانی اپل دلیل گران شدن محصولات خود در انگلستان را خروج این کشور از اتحادیه اروپا و افت ارزش پوند در مقابل دلار دانست. بدون شک افزایش قیمت آیفون ۷ در انگلستان می‌تواند تأثیرات خودش را بر روی فروش آیفون‌های اپل بگذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا