اخبار

اف بی آی با موفقیت یک گوشی Iphone دیگر را قفل گشایی کرد

بعد از حادثه تروریستی سن برناردینو که که منجر به کشته شدن ۱۴ غیرنظامی و تعداد زیادی زخمی شد،دولت فدرال آمریکا برای بازکردن قفل گوشی Iphone مظنونین از شرکت Apple درخواست همکاری کرد که آنها گفتن قفل های این گوشی ها بسیار پیچیده اند و کمکی از دست APPLE برنمی آید.
پس از آن دولت آمریکا از طرقی دیگر موفق شد تا این قفل های غولآسا را بازگشاید.اما اخیر اعلام شد سازمان FBI بیش از ۱٫۳میلیون دلار صرف بدست آوردن دانش جهت بدست آوردن اطلاعات گوشی دو مظنون و بازگشایی رمز گوشی آن دو کرده اما هیچ چیزی در آن گوشی یافت نشده و فقط هزینه بیهوده صرف شد.
بعد از آنکه FBI اعلام کرد موفق با شکستن قفل امنیتی گوشی های Iphone شد،این سوال برای مردم پیش آمده که آیا امنیت گوشی های مذکور به همین روش در دسترس دولت خواهد بود یا خیر؟
در همین راستا اپل اعلام کرد که آنها مشغول عیب و علت یابی اینکه چطور FBI توانسته این گوشی را قفل گشایی کند هستند و بزودی حتی قفل هایی ایمنی تر از قبل را جایگزین خواهند کرد.
اما در میان کل کل و کری خونی Apple و FBI اینبار سازمان فدرال باری دیگر قدرت خود را به رخ مدعی علیه کشاند.
پس از موفقیت FBI در قفل گشایی گوشی Iphone حادثه تروریستی سن برناردینو،بدون کمک اپل در ماه گذشته،حال FBI برای دومین بار قفل گوشی Iphone را شکست (اینبار ۵s) که مربوط به یک دلال مواد مخدر در نیویورک است.
هرچند برخلاف حادثه سن برناردینو که بیش از یک میلیون دلار خرج شکستن قفل Iphone کرد به نظر میرسد روند کار به دست آژانس آمده و به یافتن تنها تعدادی قفل جهت رمزگشایی پیراموند پرونده بروکلین بسنده کرده اند.
زان پس، آنها از درخواست به اپل برای حضور در دادگاه،به علت عدم همکاری با دولت فدرال برای بازکردن قفل گوشی تروریست ها،عقب نشینی کردند.
شایان ذکر است که در رمزگشایی ماه گذشته،نام یک فرد نامعلوم یافت شده که همچنان هویت وی کشف نشده است.
هرچند که Fbi موفق شده تا در سال جاری قفل امنیتی گوشی های اپل را شکسته باشد اما اپل مطمئنا کار را به دعوای حقوقی پیرامون حفظ حریم خصوصی مردم را در دادگاه ادامه خواهد داد و مطمئنا فعالیت درباره محکم سازی قفل امنیتی گوشی های خود را تشدید خواهد کرد.
در بیانیه ای به گزارش رویترز آمده است که، سخنگوی وزارت دادگستری امیلی پیرس گفت
موارد ها هرگز در مورد تنظیم یک رسم و روال دیوان نبوده است. آنها در مورد توانایی اجرای قانون هستند و نیاز به دسترسی به شواهد به دستگاه های مطابق قانونی،حکم دادگاه و حکم جستجو دارند. “
درحال حاضر  بیش از ۱۰۰۰ دستگاه گوشی Iphone توسط قانون ضبط شده است(از مجرمان)که سازمان تاکنون موفق به باز کردن آنها نشده است،اما اکنون FBI توانایی بازکردن رمز آن را دارد اما باز کردن قفل آن به همین سادگی نیست و نیازمند صرف هزینه هایی گزاف میباشد.بعد از حکم ماجرای بروکلین که از اپل جهت باز کردن قفل امنیتی  گوشی یکی از مظنونی حادثه سن برناردینو در ماه اکتبر درخواست شد،دولت فدرال آمریکا از اپل برای بازکردن قفل بیش از ده گوشی IOS دیگر نیز از APPLE درخواست کمک کرد که پا پاسخ منفی شرکت مذکور مواجه شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا