اخبار

ال جی دیسپلی برای سونی نیز تولید صفحه نمایش خواهد کرد

سونی اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه صفحه نمایش را از شرکت ال جی دیسپلی تامین خواهد کرد.
جالب است بدانید که ال جی دیسپلی با راه اندازی کارخانه گوانگجو در چین، توانسته ظرفیت خود را افزایش دهد و تولید را دو برابر کند، همچنین قرار دادی با سونی به امضا رسانده که طی آن تا سال ۲۰۱۹ میلادی تولید سالانه صفحه نمایش خود را برای این شرکت به ۶۰۰ هزار عدد سالیانه برساند. در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، میزان فروش تلویزیون‌های اولد سونی به‌طور انفجاری افزایش یافته است و مدیران این شرکت دید مثبتی به بازار تلویزیون‌های اولد دارند. گفته می‌شود که این دو مورد، دلایل اصلی سونی برای افزایش سفارش پنل‌های اولد است.
در این مورد گفته شده است که:

جذب سرمایه از جانب اپل پیش از سرمایه‌گذاری ال‌جی در بخش تولید نمایشگرهای اولد سایز کوچک و متوسط، باعث شده است این کمپانی کره‌ای بتواند سفارشات سونی را در بخش پنل‌های اولد بزرگ تأمین کند. با افزایش ظرفیت تولید پنل‌های اولد ال‌جی دیسپلی، میزان سفارش سونی و سایر شرکت‌ها از سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت.

با تزریق سرمایه ۱٫۸ میلیارد دلاری به بخش تولید پنل صفحه نمایش ال جی دیسپلی در گوانگجو ، تعداد تولید واحد های این پنل ها به روزانه ۶۰ هار عدد برسد. علاوه بر این، ظرفیت تولید کارخانه‌ی E3 ال‌جی ۸۰۰۰ و کارخانه‌ی E4-1 ال‌جی ۲۶ هزار پنل در هر ماه است. همچنین ظرفیت تولید کارخانه‌ی E4-2 ال‌جی تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۲۶ هزار پنل در هر ماه خواهد رسید؛ بدین ترتیب ال‌جی دیسپلی با آغاز سال ۲۰۱۹، در مجموع قادر خواهد بود در هر ماه ۱۲۰ هزار پنل اولد تولید کند. در همین راستا، شرکت سونی هم تصمیم دارد میزان تولید تلویزیون‌های اولد خود را افزایش دهد.
تا به اینجای کار نیز ال جی دیسپلی نزدیک به ۳۰۰هزار واحد صفحه نمایش را برای سونی فراهم کرده است. علاوه بر این انتظار می‌رود با شروع سال ۲۰۱۹ و اضافه شدن کارخانه‌ی گوانگجو به جمع کارخانه‌های ال‌جی دیسپلی، سونی هر سال ۶۰۰ هزار پنل اولد تلویزیون به طرف کره‌ای سفارش دهد. ال‌جی دیسپلی پنل‌های اولد را از کارخانه‌ی گوانگژو به‌طور مستقیم به کارخانه‌ی تولید تلویزیون سونی ارسال خواهد کرد که در شانگهای واقع شده است. این شرایط باعث خواهد شد سونی از مزایای آن به‌منظور ترسیم برنامه‌های بهتر برای تولید، توزیع و فروش تلویزیون‌ها بهره ببرد.
همچنین انتظار داریم که پس از سرمایه گذاری هنگفت ال جی دیسپلی روی کارخانه چین، شرکت های معتبر دیگر نیز ، حتی سامسونگ برای تامین برخی قطعات خود به ال جی دیسپلی مراجعه و اقدام به عقد قرار داد های بلند مدت نمایند. باید دید که این شرکت تا چه حد می تواند پاسخگوی انتظارات دیگر شرکا برای همکاری تا تولید صفحه نمایش ها باشد.
بر اساس اعلام شرکت تحقیقات بازار IHS، بازار تلویزیون‌های اولد تا سال پایان ۲۰۱۷ به ۱.۳۸ میلیون واحد افزایش خواهد یافت. رشد این بازار در سال ۲۰۱۹ به ۴.۲ میلیون واحد و تا سال ۲۰۲۰ به ۶.۶ میلیون واحد گسترش خواهد یافت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا