اخبار

امنیت iOS 10 از iOS 9 کمتر است

هفته گذشته بود که اپل نسخه جدید سیستم عامل موبایل و تبلت خود را به بازار ارائه کرد. سیستم عاملی که ویژگی های بارز و جدیدی را برای کاربران در دسترس قرار می داد اما به نظر می رسد جدا از این ویژگی های جدید مشکلاتی نیز پدید آمده است.
یک گروه فناوری روسی متوجه شده است که iOS 10 از امنیت کافی برای استفاده کاربران برخوردار نیست. اپل در نسخه جدید این سیستم عامل محبوب، بخش های مهمی از تنظیمات امنیتی را فراموش کرده است.
این کمبود امنیت باعث می شود که هکر ها بتوانند راحت تر به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. یکی از این باگ های امنیتی به هکر ها اجازه می دهد تا بارها و بارها پسورد های مختلف را برای کشف پسورد کاربر امتحان کنند.
آن‌طوری که در بلاگ این گروه امنیت فناوری ذکر شده است، iOS 10 به هکر ها اجازه می دهد تا ۲۵۰۰ بار سریع‌تر از نسخه پیشین iOS به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند که نشان از نا امنی این به روز رسانی جدید دارد.
مشکل دیگری هم که کشف شده در استفاده از سیستم کد گذاری یا همان هشینگ است. iOS 9 از SHA1 استفاده می کرد و iOS 10 از SHA256 استفاده می کند که ۱۰ هزار برابر نا امن تر است. این موضوع باعث می شود که هک شدن سیستم عامل جدید اپل توسط تکنیک پردازنده های مشابه ۴۰ برابر سریع تر انجام شود.
به نظر می رسد تغییر به وجود آمده حاصل باگ ها و اشتباهات محاسباتی باشد چون هیچ دلیل قانع کننده ای برای این بازگشت به عقب اپل نمی توان پیدا کرد. با چنین سیستم امنیتی ضعیفی، با جیلبریک آیفون می توانیم به اطلاعات رمزگذاری شده برنامه ها دسترسی داشته باشیم که از نظر امنیتی بسیار خطرناک است.
اپل هنوز پاسخی به موضوعات اشاره شده توسط گروه امنیتی روسی نداده است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا