اخبار

امکان استفاده از دستیار گوگل برای توسعه دهندگان شخص ثالث مهیا خواهد شد

بعد از صحبت درباره موبایل های پیکسل، اسپیکر Google Home و هوش مصنوعی، اهالی مانتین ویو در رویداد امشب خود اعلام کردند که به توسعه دهندگان و تولیدکنندگان شخص ثالث اجازه می دهند تا از دستیار دیجیتالی این کمپانی در محصولات خود استفاده نمایند. شاید بسیاری بپرسند که چه نوعی از محصولات، و پاسخ گوگل برای این پرسش «هر محصولی که فکرش را بکنید» است؛ یعنی از کامپیوترهای رزبری پای گرفته تا محصولات تولیدشده برای بازارهای انبوه.
برنامه ای که امکان استفاده از دستیار گوگل را برای توسعه دهندگان فراهم می کند، Google Actions نامیده می شود و خود بسته به نیازهای توسعه دهندگان و کاربران به دو دسته بندی Direct Actions (اَعمال مستقیم) و Conversation Actions (اَعمال مکالمه ای) تقسیم می گردد.
 

Actions-Partners-w600

اعمال مستقیم برای زمانی کاربرد دارند که کاربر، درخواستی مستقیم با اطلاعات کافی دارد؛ به عنوان مثال می توان به عبارت «روشن شدن چراغ های راهرو» اشاره کرد. از سوی دیگر اعمال مکالمه ای، نیازمند همراهی بات ها یا اپراتورهای سرویس شخص ثالث هستند تا جزییات دقیق تری در اختیار طرفین قرار گیرد. برای مثال کاربر ابتدا از دستیار می خواهد تا اتومبیلی از سرویس اوبر کرایه کند، سپس به یکی از بات های کمپانی متصل می گردد تا مبدا و مقصد و جزییات اتومبیل مورد نیازش را تکمیل نماید.
کیت توسعه دهندگان دستیار گوگل برای صاحبان کار و تجارت در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه خواهد شد و در ماه آتی میلادی، می توان منتظر ارائه جزییات بیشتری درباره Action ها از سوی گوگل بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا