اخبار

امکان برقراری مکالمه کاربران هولولنز مایکروسافت با افراد در مکان های دیگر

مایکروسافت قصد دارد کاربران هولولنز را با استفاده از فناوری توسعه یافته توسط بخش تحقیقاتی اش که هولوپورت کردن را ممکن می سازد، به مکالمه با افراد دیگری که در اتاق نیستند وارد کند.
 
این فناوری در واقع محصول گروه تحقیقات تکنولوژی های سه بعدی تعاملی مایکروسافت است که آن ها با انتشار ویدیویی تازه در یوتیوب به صورت عمومی آخرین دستاوردشان را نشان دادند. در این ویدیو مدیر تحقیقات پروژه مذکور که یک ایرانی به نام شهرام ایزدی است، در حالی که تصویر و صدایش در حال ضبط شدن است مشاهده می شود و رندرهای دیجیتالی از افرادی که در اتاق دیگری هستند و به مکالمه با ایزدی وارد شده اند (از جمله دختر او) نیز نمایش داده می شوند.
 
برای امکان هولوپورت، از یک سیستم ضبط حرکات افراد در زمان واقعی استفاده شده که تصاویر سه بعدی آن ها را به کاربری که هولولنز را پوشیده ارسال می کند تا دو نفر بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
البته هنوز بخش های کلیدی از تعامل انسان ها در این تکنولوژی وجود ندارد. کابران با امکان هولوپورت نمی توانند یک دیگر را لمس کنند و از نظر میدان دید نیز باید گفت که کاربران طرف های گفت و گویشان را تنها در یک پنجره مستطیل شکل واقع در مرکز دید خود مشاهده خواهند کرد.
 
این بدان معناست که افرادی که به مکالمات وارد می شوند، این گونه به نظر می رسند که در هوا معلقند و یا اینکه حالتی شناور دارند، هرچند درک این موضوع بدون امتحان کردن دستگاه هولولنز دشوار است.
 
یکی از مزایای سیستم حضور از راه دور واقعیت افزوده، این است که به کمک آن افراد می توانند هم با افرادی که به صورت فیزیکی در اتاق کناریشان هستند گفت و گو کنند و هم با کسانی که از طریق هولوپورت وارد مکالمه می شوند تعامل داشته باشند. این قابلیت جالبی است که ممکن است باعث خرید هولولنز در آینده به خصوص توسط صاحبان کسب و کار شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا