اخبار

امکان پخش موسیقی با بلوتوث در دو دستگاه جدا به صورت همزمان در آیفون ۱۱

در فناوری بلوتوث سیم های اضافی حذف شده و کاربر می تواند با خیال راحت کارهای خود را انجام دهد. سیم های مزاحم همیشه باعث شده اند که روال کار به کندی انجام شود. سیم های مزاحم مانع تردد راحت بین دستگاه های مختلف می شود. امروزه اکثر دستگاه های کامپیوتری به فناوری بلوتوث مجهز شده اند. بلوتوث ، استاندارد تکنولوژی بی سیم برای تبادل اطلاعات بین دستگاه های ثابت و تلفن همراه در فواصل کوتاه با استفاده از امواج رادیویی کوتاه موج UHFاست. بلوتوث در اصل جایگزینی مناسب برای کابل های داده RS-232است.

از آن جایی که گوشی های اندروید به فناوری بلوتوث مجهز شده اند، بنابراین شرکت اپل تصمیم گرفته که گوشی های خود را به این فناوری مجهز خواهد کرد. با این فناوری می توان گوشی های هوشمند را به دستگاه های صوتی و تصویری متصل کرد و فایل های صوتی را به راحتی منتقل کرد تا سایر کاربران نیز بتوانند از آهنگ های گوشی شما استفاده کنند. این فناوری در هر لحظه  و در هر زمانی قابل استفاده است و کاربر می تواند در هر مکانی که حضور دارد آهنگ های خود را به دستگاه های صوتی و تصویری منتقل کرده  و با دیگران به اشتراک بگذارد تا آن ها نیز از فایل های شما استفاده کنند.

تکنولوژی به مرور زمان که پیشرفت می کند می توان با بلوتوث آهنگ هایی را به دستگاه های صوتی و تصویری ارسال کرد و دیگر نیازی به داشتن فلش مموری نیست. در حال حاضر می توان با دو گوشی آیفون و آیپد به دستگاه های صوتی و تصویری موسیقی ارسال کرد و آهنگ اجرا کرد. براساس گزارشات و شایعات مشخص شده که شرکت اپل دوست دارد که این قابلیت را به گوشی های خود اضافه کند. بنابراین کاربران می توانند به صورت همزمان از دو دستگاه موسیقی پخش کرده و موسیقی ها را اجرا کنند. در نرم افزارهای فعلی فقط امکان اتصال وجود داشت ولی امکان انتقال صدا وجود نداشت. در حال حاضر در آیفون چندین کانال ارتباطی وجود دارد. به طور مثال می توان هدفون را به اپل واچ متصل کرد. با این امکان دیگر به حمل دستگاه های فلش مموری نیازی نیست و کاربران می توانند در هر لحظه و در مکانی آهنگ ها را به دستگاه های صوتی و تصویری منتقل کرده و آن ها را اجرا کنند.

بدین ترتیب کاربران می توانند دستگاه های خود را در سریع ترین زمان ممکن به دستگاه های صوتی و تصویری متصل شده و آهنگ های خود را پخش کنند. در حال برخی گوشی های اندرویدی این چنین قابلیتی را دارند. به طور مثال گوشی های سامسونگ این قابلیت را دارند ولی مشکل همگام سازی با دستگاه ها بیشتر به چشم می آید. شرکت اپل رفع این مشکل را در صدر برنامه های خود قرار داده است و امیدوار است که این مشکل و انتقال صوت را به سایر دستگاه های صوتی و تصویری هر چه زودتر حل کند و در این زمینه نیز پیشتاز باشد.

شما با این نوع قابلیت می توانید به طور همزمان به موسیقی گوش کنید. حتی کاربران می توانند گوشی خود را روی ایرپد قرار داده و به صورت بی سیم آن را شارژ کنند و فناوری شارژ بی سیم دو طرفه به گوشی های آیفون اضافه خواهد شد.

شرکت اپل نسل بعدی گوشی های آیفون را در اوایل پاییز امسال به بازار عرضه خواهد کرد. بلوتوث دوگانه ۵ بزرگ ترین امکانی است که در آیفون های ۱۰R, 10S , 10 کار گذاشته شده و کاربری آن را برای انتقال صوت به دستگاه های صوتی آسان تر کرده است. در گوشی های آیفون ۵ به بالا و آیپدها ۴ به بالا و آیپادهای ۵ می توان از این قابلیت استفاده کرد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا