اخبار

انتشار اطلاعات جدید از نوکیا ۵.۲

شرکت فنلاندی HMD در نظر دارد هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی کند و در این بین باید به نوکیا ۵.۲ اشاره کرد. نوکیا با واگذار شدن به مجموعه جدید، در این مدت توانسته است که گوشی های هوشمند خوبی را وارد بازار سازد. مدتی است که رسانه ها از Daredevil به عنوان یکی از مدل های جدید این شرکت یاد می کنند که قرار است به زودی معرفی و روانه بازار شود. اما به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد نام این دستگاه را تغییر داده و جدیدترین محصول خودش را با نام نوکیا ۵.۲ معرفی نماید. با توجه به این موضوع به نظر می رسد که این دستگاه به عنوان جانشین نوکیا ۵.۱ انتخاب شده باشد.

در این مدت تصاویر و برخی از مشخصات این دستگاه از به صورت رسمی و از طریق افشاکننده ها منتشر شده بود. اما اخیرا وب سایت Nokia Anew با تهیه گزارشی به این موضوع پرداخته است که نام گذاری این دستگاه از Daredevil به نوکیا ۵.۲ تغییر یافته است. این خبر همچنین به صورت توییتی در شبکه اجتماعی توییتر نیز انعکاس پیدا کرده است. اما علاوه بر این خبر، به این موضوع نیز اشاره شده است که عضو جدید خانواده نوکیا به دوربین Ziess، قابلیت صوتی OZO و نمایشگر PureDisplay مجهز گردیده است. با این تفاسیر می توان انتظار داشت که نسل جدید نوکیا ۵.۱، یک محصول گران قیمت تر از قبل باشد.

با توجه به این که HMD Global، تصمیم گرفته است که دستگاه جدید خود را با بهبودهای قابل توجهی روبرو کند، برخی از فعالان بازار بیان کرده است که این دستگاه به یک صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی پلاس مجهز شده است. همچنین توان پردازشی نوکیا ۵.۲ از طریق تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ تامین شده و در پنل پشتی این محصول شاهد حضور یک دوربین اصلی دوگانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و یک لنز التراواید خواهیم بود. گفته می شود که میان رده تازه نوکیا برای تامین انرژی الکتریکی، از حضور یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر استفاده خواهد کرد. البته این ها تنها حدس و گمان هایی می باشد که از طریق منابع غیر رسمی اعلام شده و برای اطلاع از مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید تا زمان معرفی شدن یا ارائه اطلاعات رسمی منتظر بمانیم.

البته جدا از این موضوع، HMD Global در اوایل سال جاری از نوکیا ۴.۲ نیز رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر ۵.۷۱ اینچی با کیفیت فول اچ دی پلاس مجهز شده که دارای برشی قطره ای است. تراشه اسنپ دراگون ۴۳۹ در کنار ۲ گیگابایت و ۳ گیگابایت رم، وظیفه پردازش و مدیریت برنامه های دستگاه را برعهده داشته و کاربران می توانند از ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز استفاده کنند. همچنین از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند میان رده می توان به دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسل، دوربین سلقی ۸ مگاپیکسلی و باتری باظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر اشاره کرد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا