اخبار

انتشار تصویر قاب جلویی گوشی DTEK60 بلک بری

در حالی که طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر خروج شرکت بلک بری از بازار گوشی های اندرویدی منتشر گردیده است، دقایقی پیش تصویر از قاب جلویی گوشی DTEK60 منتشر گردید که بسیاری از آن به عنوان پرچمدار بعدی این شرکت کاندایی یاد میکنند.
اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای جان چِن (John Chen) صراحتا اعلام کرد که بلک بری توسعه داخلی سخت افزارها و گوشی های هوشمند را متوقف کرده و وظیفه تولید آن را به شرکای خویش همانند فاکسکان واگذار خواهد نمود. تن دادن به چنین کاری باعث می‌شود تا در کنار کاهش پیدا کردن سرمایه اصلی شرکت، عملیات سرمایه گذاری دوباره انجام گردد.
حال لودهنده معروف توئیتری Evan Blass، تصویری منتسب به گوشی گوشی DTEK60 بلک بری را منتشر کرده که در صورت حقیقی بودن، سیاست خروج این شرکت از بازار گوشی های هوشمند را زیر سوال خواهد برد.
 
گوشی DTEK60
همانطور که مشاهده میشود، در صفحه هوم گوشی موجود در تصویر، اپلیکیشن پیام رسان بلک بری (BBM) و سرویس های رایگان گوگل تعبیه شده است و رابط کاربری مشابه با آن را پیشتر در گوشی BlackBerry Priv مشاهده کرده بودیم. در سوی دیگر به نظر می رسد این مصحول از نمایشگری دو لبه خمیده استفاده میکند و این در حالیست که دکمه های ناوری پلتفرم نیز به صورت نرم افزاری تعبیه شده اند.
در هر حال هرچند Evan Blass، اشاره ای به مشخصات و زمان احتمالی معرفی این محصول نکرده است، با این حال بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده میدانیم که گوشی بلک بری DTEK60 از نظر مشخصات فنی از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به همراه تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن میزان حافظه رم این گوشی معادل چهار گیگابایت و میزان حافظه داخلی آن نیز برابر با ۳۲ گیگابایت است.
پرچمدار بعدی بلک بری در قاب پشتی میزبان دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بوده و این در حالیست که دوربین سلفی آن نیز از حسگری با دقت ۸ مگاپیکسل بهره می برد. DTEK60 همچنین از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار خواهد بود و عنوان اولین گوشی ساخت این شرکت کانادایی که به سنسور اثر انگشت تجهیز گردیده را یدک میکشد.
ناگفته نماند که برخی از گوشی بلک بری DTEK60، به عنوان مدل آنلاک گوشی TCL 950 یاد میکنند که هفته گذشته توسط یک تولید کننده کوچک چینی با مشخصاتی شبیه به موارد فوق معرفی گردید. البته با توجه به گفته های مدیرعامل این شرکت کانادایی، حتی این احتمال وجود دارد که گوشی مورد بحث سرانجام با یک تغییر نام، به عنوان جانشین Idol 4، توسط آلکاتل به بازار عرضه شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا