اخبار

انتشار پتنتی که خمید بودن نمایشگر آیفون پرو را به نمایش میکشد !!

شایعاتی منبی بر عرضه فبلت‌های آیفون نسل آینده با نام آیفون پرو ( iPhone Pro ) به گوش می‌رسد. ری سونیرا، از تحلیلگران و مقاله نویسان برتر DisplayMate پتنت‌هایی از اپل را به نمایش گذاشته است که این امکان را می‌دهد تا آیفون‌های نسل آینده مجهز به صفحات نمایش خمیده OLED باشند.
روز گذشته گزارشی در ارتباط با کارکردن اپل بر روی صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED بر روی رسانه‌ها قرار گرفت. به احتمال دارد که نسل بعدی آیفون‌ها با نام “آیفون پرو” برای نخستین بار سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شود. اما برای کسانی که دوست دارند بدانند که اپل چگونه از یک صفحه نمایش بزرگ ۵.۸ اینچی استفاده کرده و آیا این صفحه برای دستان بزرگ خواهد بود یا خیر، خواندن این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که اپل باه استفاده از یک پتنت جدید قصد دارد تا این مشکل را حل کند.
ری سونیرا یکی از مقاله نویسان DisplayMate تئوری را برای این صفحات نمایش در نظر دارد. به عقیده او می‌توان از صفحات نمایش لبه تاشو استفاده کرد تا حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش از بین برود. صفحه خمیده اطراف نیز به کاربر اجازه خواهند داد تا به تنظیمات خاصی دسترسی پیدا کرده و یا کلید‌های مجازی را در آنجا تعبیه شود. لازم به ذکر است که در سپتامبر گذشته اپل حق اختراع پتنت USPTO که در حقیقاً سال ۲۰۱۳ به آن دست یافته بود را به نام خود ثبت کرد. این پتنت یک صفحه نمایش منحنی است. همچنین اپل می تواند آیفون را به صورت یک استوانه طراحی کند که تمام صفحه آن از جنس شیشه بوده و حتی می‌تواند به جای دکمه از تکنولوژی لمس سه بعدی در آن استفاده شود.
ری سونیرا در این باره می‌گوید:

“از آنجایی که صفحات نمایش OLED در مصرف انرژی بسیار انعطاف پذیر هستند، نه تنها از قدرت کارآمدتری نسبت به صفحات LCD برخوردارند بلکه شفافیت و درخشنگی بسیار بیشتری را نسبت به این صفحات تولید می‌کنند. علاوه بر آن این صفحات نمایش قابل انعطاف نیز هستند که ما اینگونه انعطاف را در صفحات نمایش سری گلکسی اج سامسنگ مشاهده کرده ایم. هرچند که حالا صفحات نمایش خمیده در زیر محافظی از جنس شیشه نگهداری می‌شوند، اما در آینده ای نزدیک به نظر می‌رسد محصولات OLED از خمیدگی بیشتری برخوردار باشند.”

احتمال دیگری نیز وجود دارد. چرا که یک پتنت دیگر در سال ۲۰۱۱ توسط اپل ثبت شده است. اپل در این پتنت که تلفن را به صورت یک مربع طراحی کرده، اطراف را به کلید‌های تنظیمات خاص اختصاص داده است که البته حاشیه‌ها همچنان در این پتنت حضور دارند.
Apple-could-eventually-make-the-iPhone-in-a-cylinder-like-shape An-iPhone-with-square-sides-carrying-virtual-buttons-was-patented-by-Apple

منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا